ABBOTT

Światowa Organizacja Zdrowia szacuje, że w 1985 roku było na świecie 30 mln ludzi chorujących na cukrzycę, 10 lat później 135 mln, a w roku 2000 - 171 ml

Abbott Laboratories / Concept Publishing Polska
Abbott Laboratories / Concept Publishing Polska
Udostępnij artykuł:

Klient:

Abbott Laboratories to wiodący amerykański koncern farmaceutyczny działający w sektorze szeroko pojętej ochrony zdrowia. To firma, która tworzy i sprzedaje innowacyjne produkty oraz usługi obejmujące całe spektrum opieki, począwszy od zapobiegania chorobom i ich diagnozowania aż do leczenia i opieki. Abbott zapewnia całościowe i zintegrowane rozwiązania obejmujące cały zakres ochrony zdrowia łącznie z takimi obszarami, jak AIDS, nowotwory, czy cukrzyca. Od ponad 10 lat dział diabetologiczny Abbott Diabetes Care dostarcza pacjentom w Polsce najwyższej jakości sprzęt do monitorowania glikemii w warunkach domowych. http://www.abbott.pl/, http://www.abbott-diabetes-care.pl/

Produkt

Glukometr to niewielkie urządzenia diagnostyczne służące do samodzielnego dokonywania pomiarów stężenia glukozy we krwi.  Aparat gabarytowo przypomina mały telefon komórkowy.Użytkowanie glukometru jest niezbędne w przypadku diabetyków przyjmujących insulinę, niejednokrotnie może decydować nie tylko o zdrowiu, ale nawet o życiu. Na podstawie wyników pomiarów stężenia glukozy pacjent dobiera odpowiednią dawkę insuliny. U pacjentów leczonych preparatami doustnymi glukometr pozwala na dostosowanie diety oraz umożliwia kontrolę aktywności ruchowej.

Sytuacja rynkowa:

Otoczenie biznesoweObecnie na polskim rynku kilka firm oferuje ten sam produkt (glukometr) o zbliżonych do siebie parametrach i podobnych funkcjach.

Rynek charakteryzuje również stosunkowo niska lojalność użytkowników oraz rzadkie i niesystematyczne używanie glukometru (w przeciwieństwie do np. rynków Europy Zachodniej, w Polsce notuje się wciąż mały odsetek osób korzystających z takich urządzeń). Podstawową grupę użytkowników tych urządzeń stanowią diabetycy.

Grupa celowa - diabetycyŚwiatowa Organizacja Zdrowia szacuje, że w 1985 roku było na świecie 30 mln ludzi chorujących na cukrzycę, 10 lat później 135 mln, a w roku 2000 - 171 mln. Przewiduje się, że w roku 2030 będzie około 366 mln ludzi chorych na cukrzycę.

Główne powody zachorowań na cukrzycę to: wzrost liczby ludności, starzenie się społeczeństwa, niezdrowe odżywianie, nadwaga, siedzący tryb życia, brak regularnej aktywności fizycznej.

Na świecie każdego roku z powodu powikłań, które powoduje cukrzyca, umiera około 3,2 mln ludzi. Cukrzyca stała się jedną z głównych chorób cywilizacyjnych.

Cukrzyca w PolsceW Polsce wykryto cukrzycę u ponad 1.5 miliona osób. Chorych jest jednak znacznie więcej (ponad 2 mln). Szacuje się, że połowa cukrzyków nie wie o swojej chorobie. Chorzy zgłaszają się do lekarza po kilku latach od zachorowania, gdy cukrzyca jest zaawansowana a jej objawy nasilone. U 25% pacjentów stwierdza się powikłania cukrzycowe.

Cele projektu:

  • Budowanie więzi emocjonalnej między klientami i marką
  • Wzmocnienie wizerunku firmy Abbott Laboratories jako specjalistów ds. cukrzycy oraz firmy zaangażowanej i dbającej o swoich klientów
  • Wzmocnienie lojalności klientów
  • Pozyskiwanie nowych klientów

Strategia:

Połączenie potrzeb potencjalnych odbiorców magazynu, czyli diabetyków oczekujących wsparcia i zrozumienia oraz praktycznej wiedzy dotyczącej zdrowia i stylu życia z wizerunkiem Abbott jako specjalisty w zakresie ochrony zdrowia. Pozwoliło to firmom Abbott i Concept Publishing Polska na stworzenie takiej formuły komunikacji, którą charakteryzuje: cykliczność, rzeczowy charakter oraz wysoka jakość. Cykliczność buduje i wzmacnia więź, rzeczowy, poradnikowy charakter magazynu wpływa na zwiększenie wiarygodności i ułatwia retorykę marketingową. Wzmocnienie wizerunku możliwe jest natomiast dzięki wysokiej jakości edytorskiej magazynu oraz wysokiemu poziomowi merytorycznemu publikowanych materiałów.

Realizacja:

Stworzono nowatorski magazyn dla diabetyków (jego pojawienie się na rynku odmieniło sposób redagowania dotychczas istniejących publikacji), odpowiadający ich potrzebom, oczekiwaniom i zainteresowaniom. W projekcie wykorzystano atrakcyjną szatę graficzną.

Magazyn Sens (objętość: 48 + 4 strony) wydawany jest od roku 2004 przez firmę Concept Publishing Polska (pierwszy numer ukazał się z datą Jesień 2004)..Magazyn dystrybuowany jest w formie direct mailingu do osób będących użytkownikami glukometrów marki Precision QID oraz Optium. Pojedyncze egzemplarze mogą również otrzymać zainteresowani glukometrami w/w marek po wypełnieniu i odesłaniu do biura firmy Abbott stosownego kuponu zgłoszeniowego (znajdującego się w magazynie).

Magazyn ma charakter lifestylowy, dzięki czemu formą i treścią buduje przyjazną atmosferę. W każdym numerze obok ciekawych i praktycznych tematów poruszane są zagadnienia nie związane bezpośrednio z cukrzycą – sport i higiena, moda i uroda. Na łamach magazynu publikowane są wywiady z gwiazdami (m.in. Marta Wiśniewska, Zbigniew Hołdys, Andrzej Zaorski) oraz z samymi pacjentami, którzy aktywnie i w ciekawy sposób żyją z cukrzycą, nie poddając się chorobie. Zamysłem twórców magazynu było inspirowanie innych chorych oraz zachęcanie ich do prowadzenia normalnego, aktywnego życia na co dzień. Budowanie wiary, że z cukrzycą można normalnie i szczęśliwie żyć. To jedno z podstawowych przesłań magazynu.

Ważnym elementem magazynu jest jego szata graficzna – zaprojektowana tak, by wzmacniać przyjazną atmosferę a jednocześnie budzić zaufanie i wiarygodność. Ponadto grafika ma za zadanie ułatwiać nawigowanie i wyszukiwanie interesujących tematów.Charakterystyczne jest użycie czcionki w rozmiarze nieco większym aniżeli zwyczajowo. Zabieg ten oraz zastosowanie mocno nasyconych barw podyktowane było chęcią wyjścia naprzeciw potrzebom odbiorców (większość diabetyków ma ogólnie słaby wzrok).

W 2006 roku w związku z globalnym re-brandingiem (m.in. wycofana została nazwa marki MediSense, zastąpiona nazwami produktów: Precision QID oraz Optium) zmieniła się szata graficzna magazynu. Zgodnie z wytycznymi korporacyjnymi przy tytule pojawiło się logo koncernu Abbott, odświeżony i unowocześniony został również system nawigacji.

Magazyn tworzy i redaguje zespół doświadczonych dziennikarzy i specjalistów merytorycznych (lekarze, dietetycy, fachowcy w zakresie żywienia, urody i wypoczynku), niemniej nad całością czuwa redaktor merytoryczny oraz koordynator projektu ze strony firmy Abbott Laboratories Polska.

Magazyn wyposażony jest w szeroką gamę programów marketingowych służących zwiększeniu atrakcyjności narzędzia oraz weryfikacji jego skuteczności. Należą do nich m.in.: Kupony promocyjne (np. upoważniające do zniżek w wybranych punktach gastronomicznych).Kupony programu FgF* (po odesłaniu poprawnie wypełnionego kuponu do biura firmy Abbott można otrzymać bezpłatnie dodatkowy numer).Ankiety (np. służące do subiektywnej oceny zawartości magazynu).

Istotnym elementem funkcjonowania magazynu jest możliwość indywidualnego zaangażowania i interakcji – czytelnicy mają możliwość udziału w różnego rodzaju konkursach (m.in. konkurs na najlepszy wiersz, na przepis kulinarny itp) i quizach (np. krzyżówka) i wygrania nierzadko atrakcyjnych nagród.

* FgF (Friends get Friends) – programy wykorzystujące obecnych klientów do pozyskiwania nowych klientów

Efekty działania:

  • Stale rosnące wpływy z reklam (w każdym numerze może być zmieszczonych tylko 6 reklam) – realizacja ponad 100% założonego budżetu
  • Wysoki poziom interakcji czytelników (setki listów oraz dziesiątki telefonów do redakcji magazynu)
  • Wysoka ocena wartości magazynu przez klientów (o czym świadczą wyniki ankiety zamieszczonej na łamach magazynu – numer 3(4)/2005 oraz listowne i telefoniczne opinie użytkowników)

Ewaluacja:Po roku przeprowadzono badanie czytelników magazynu (1000 osób), które potwierdziły słuszność przyjętej strategii:Opinie nt. magazynu 'Sens'

Wnioski:

  •  Wszyscy czytelnicy uważają ‘Sens’ za magazyn przyjazny czytelnikom 85% traktuje go jako specjalistę w zakresie cukrzycy (prawdopodobny wpływ artykułów lifestyle'owych)
  •  Prawie wszyscy ufają magazynowi i uważają, że ‘Sens’ dba o nich – magazyn stał się dla nich wiarygodny

Czytelnictwo magazynu 'Sens'

Twoim zdaniem magazyn 'Sens' jest:    

                    

W jaki sposób czytasz   magazyn 'Sens'?

                     

Wnioski:

  • Wszyscy czytelnicy uważają Sens za magazyn co najmniej interesujący
  • Ponad 2/3 odbiera magazyn jako bardzo interesujący
  • 79% czytelników czyta magazyn w całości
  • 20% selekcjonuje artykuły

Ponadto z badań wynika, iż:

  • Prawie 60% czytelników rozpoznaje MediSense jako markę glukometrów
  • 'Sens' jest bardzo pomocny, prawie wszyscy czytelnicy zadeklarowali iż stosują się do  rad w magazynie
  • najbardziej popularne sekcje to 'Rady specjalisty' oraz 'Nowości&Kuchnia'

Wydawcy:

Rafał Plewiński – członek zarządu, dyrektor wydawniczy.Możliwość realizacji projektu oceniam przez pryzmat jego stopnia skomplikowania oraz znaczenia, jakie ma on dla firmy Abbott Laboratories. Jest to klasyczny projekt sektora Customer Publishing z wszystkimi jego typowymi elementami, tj. modelowym sposobem dystrybucji, precyzyjnym dopasowaniem treści oraz formy do potrzeb grupy celowej, wreszcie z możliwością bieżącego badania efektów i rozwoju magazynu.

Łukasz Skalski – członek zarządu, dyrektor ds. New business.Możliwość realizacji projektu dla tak dużej firmy była naszym wielkim sukcesem i krokiem milowym w funkcjonowaniu Concept Publishing Polska.Po upublicznieniu informacji o współpracy zaczęło się do nas zgłaszać wiele firm zainteresowanych stworzeniem własnego magazynu prosząc o przygotowanie wstępnych propozycji i modeli biznesowych. Fakt pracy dla Abbott Laboratories stanowi istotny element naszej wiarygodności oraz sposobu postrzegania przez obecnych i potencjalnych partnerów.

Abbott Laboratories / Concept Publishing Polska
Autor artykułu:
Abbott Laboratories / Concept Publishing Polska
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele