W tym roku 30-sekundowy spot reklamowy przy transmisji z gali Oskarów kosztował 2 mln dol. i był droższy o 10 proc. niż w roku 2014. Jednak cena jest i tak ponad dwukrotnie niższa niż w wypadku innej wielkiej imprezy w USA transmitowanej w telewizji - finału Super Bowl przy którym trwająca 30 sekund reklama kosztowała w br. 4,5 mln dol. (więcej informacji tutaj).
Stacja ABC ujawniła, że cały czas antenowy przeznaczony na reklamy przy transmisji największego corocznego wydarzenia w branży filmowej został sprzedany już jesienią ub.r. Wśród reklamodawców znaleźli się: AARP, American Express, Anheuser-Busch. AT&T, Coca-Cola, Coldwell Banker, Comcast, Discover, GM, J&J, King's Hawaiian, Mars, McDonald’s, Netflix, Sprint, Samsung, Sonos i The Walt Disney Co.
Tegoroczna gala Oskarów będzie transmitowana przez ABC w niedzielę 22 lutego br.












