Lista publikowana corocznie przez firmę Unruly Media obejmuje 20 spotów reklamowych, które były najczęściej udostępniane przez użytkowników na Facebooku, Twitterze i blogach. W czołówce zestawienia za 2014 r. znalazły się produkcje związane z piłkarskimi mistrzostwami świata w Brazylii - na pierwszym miejscu znalazła się reklama Shakiry promujący Activię (na zasadzie lokowania produktu w formie charakterystycznych „uśmiechniętych” brzuchów), a na trzecim mundialowy spot Nike. W czołowej dziesiątce jest jeszcze inna reklama Nike oraz spot Castrola. Drugą pozycję zajmuje zrealizowany w formie żartu klip wytwórni Twentieth Century Fox.
Unruly Media zwraca uwagę na fakt, że spot Activii z Shakirą jest najczęściej udostępnianą reklamą w 5-letniej historii rankingu. Wynikiem ponad 5,819 mln udostępnień zdetronizował reklamę „The Force” Volkswagena przygotowaną na Super Bowl w 2011 r., która zanotowała 5,278 mln udostępnień.

- W sytuacji, gdy w ciągu jednej minuty na YouTube umieszczanych jest ponad 300 godzin nowych treści i przy miliardzie odsłon plików wideo każdego dnia na Facebooku odbiorcom bardzo już spowszedniały materiały filmowe - komentuje Oliver Smith, dyrektor rynku EMEA w Unruly. - Dlatego gdy konkretna marka jest w stanie przygotować spot, który potrafi zdobyć liczbę udostępnień idącą w miliony, to musimy mieć do czynienia z wyjątkowym dziełem reklamowym - podkreśla.
Ranking Unruly powstał na podstawie udostępnień dokonanych przez użytkowników od 1 stycznia do 19 listopada br.
Poniżej i na kolejnych podstronach prezentujemy 20 najczęściej udostępnianych reklam w 2014 r.
20. KLM: "Lost And Found Service"670,4 tys. udostępnień
19. P&G: "Pick Them Back Up"688,4 tys. udostępnień
18. BBC: "God Only Knows"725,9 tys. udostępnień

17. John Lewis: "Monty the Penguin"770,2 tys. udostępnień
16. CoorDown: "Dear Future Mom"804,1 tys. udostępnień
15. Volkswagen: "Eyes on the Road"805,8 tys. udostępnień
14. FCKH8: "Potty-Mouthed Princesses Drop F-Bombs for Feminism"813,4 tys. udostępnień
13. Disney (Frozen): "Let It Go Singalong"896,3 tys. udostępnień
12. Save the Children: "Most Shocking Second a Day Video"973,2 tys. udostępnień
11. Castrol: "Footkhana: Neymar Jr. v Ken Block"1,05 mln udostępnień
10. DTAC: "The Power of Love"1,1 mln udostępnień
9. Thai Life Insurance: "Unsung Hero"1,29 mln udostępnień
8. Nike: "Winner Stays"1,43 mln udostępnień
7. Always: "Like a Girl"1,48 mln udostępnień
6. Wren: "First Kiss"1,55 mln udostępnień
5. American Greetings: "World's Toughest Job"1,89 mln udostępnień
4. Budweiser: "Puppy Love"1,98 mln udostępnień

3. Nike: "The Last Game"2.15 mln udostępnień
2. Twentieth Century Fox (Devil's Due): "Devil Baby Attack"2.15 mln udostępnień
1. Activia: "Shakira - La La La (Brazil 2014) ft. Carlinhos Brown"5,82 mln udostępnień











