Wortal Wirtualnemedia.pl dotarł do najnowszego raportu firmy CR Media Consulting SA - Ad.Media Report. W całości poświęcono jest ono unikalnemu wydarzeniu: premierze wyników badania MegaPanel PBI/Gemius.
Według autorów raportu - Jacka Kołtonika i Macieja Chodorowskiego z firmy CR Media, oficjalna prezentacja danych, która odbyła się 11 stycznia 2005 była niepełna, gdyż pomijała najważniejszych graczy na polskim rynku reklamy online, czyli internetowe agencje reklamowe. Dlatego postanowiono przygotować specjalny raport z uwzględnieniem wszystkich najważniejszych podmiotów.
Jak wynika z raportu Ad.Media Report - największym potencjałem pod kątem liczby użytkowników, dysponuje sieć reklamy internetowej Ad.net (6,94 mln). Oznacza to, że za pośrednictwem sieci Ad.net, reklamodawca może dotrzeć do ponad 3/4 użytkowników polskiego internetu (76,38%). Przewaga Ad.netu nad drugim biurem reklamy - Onet.pl - wynosi 175 tysięcy użytkowników. Strony reprezentowane przez biuro Onet.pl odwiedzane są w ciągu miesiąca przez 6,77 mln użytkowników. Na trzecim miejscu znajduje się sieć IDMnet, dysponująca potencjałem 6,48 mln użytkowników, wyprzedzając biuro reklamy WP.pl (6,15 mln użytkowników).

Lp.Biuo reklamyZasięg miesięczny [%]UżytkownicyLiczba odsłon [mln]1Ad.net 76,38% 6 942 156 5082Onet.pl74,45%6 766 2491 6753IDMnet71,30%6 480 8433684Wirtualna Polska67,64%6 147 5247305ARBOmedia54,13%4 920 0462046INTERIA.PL52,32%4 755 4494207o231,50%2 863 3152598Adclick31,03%2 820 189609gazeta.pl27,34%2 485 28119010QNET25,97%2 360 09449
- Podsumowując: w pierwszej piątce znajdują się 3 biura reklamy sieci reklamowe i 2 biura reprezentujące portale.
Łącznie 12 największych biur reklamy dysponuje potencjałem 8,92 mln użytkowników, co oznacza, że za ich pomocą można dotrzeć do ponad 98% polskich internautów - czytamy w raporcie.
(Uwaga: ze względu na to, iż dane, którymi dysponowali autorzy pochodzą z października 2004 roku, poszczególne witryny i produkty zostały przypisane do domów sprzedaży zgodnie ze stanem na koniec października 2004 roku.)











