Adidas nie zniszczy niesprzedanych butów Yeezy

Firma Adidas nie zamierza niszczyć niesprzedanych butów Yeezy, którymi jest obciążona po nieudanej współpracy z Kanye Westem. Chce je sprzedać i przekazać dochody na cele charytatywne.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Buty Yeezy, które zostały wyprodukowane w wyniku współpracy Adidasa z raperem Kanye West'em (znanym też jako Ye), warte około 1,2 miliarda euro zalegają w magazynach firmy. Producent butów został zmuszony do rozwiązania współpracy z Ye po antysemickich i rasistowskich wypowiedziach artysty i nie chce po prostu sprzedawać butów w sklepach. Ale ich zniszczenie również nie jest brane pod uwagę.

Na spotkaniu akcjonariuszy, dyrektor generalny Bjørn Gulden powiedział, że firma i tak planuje sprzedawać to obuwie, ale w tej chwili nie może powiedzieć jeszcze, kiedy konkretnie i w jaki sposób.

Ye nadal otrzymuje prowizję

Adidas chciałby przekazać część dochodów z ich sprzedaży organizacjom reprezentującym grupy poszkodowane przez wypowiedzi Ye. Pozostały dochód pozwoliłby producentowi butów ograniczyć straty finansowe: koszt amortyzacji niesprzedanych butów oszacowano na 700 mln euro.

Godna uwagi – a zarazem trochę zawstydzająca dla Adidasa – jest jednak uwaga, że ​​przy sprzedaży tych produktów Ye nadal otrzymywałby 15 proc. prowizji od sprzedaży.

Niemiecka marka sportowa zerwała kontrakt z Westem pod koniec października ubiegłego roku. "Adidas nie będzie tolerował antysemityzmu ani żadnego innego rodzaju mowy nienawiści" - przekazała marka w oświadczeniu. "Ostatnie komentarze i działania Ye były nie do przyjęcia, są nienawistne i niebezpieczne, a także naruszają wartości firmy, takie jak różnorodność i integracja, wzajemny szacunek i sprawiedliwość" - dodano.

Artysta posługujący się pseudonimem Ye od 2009 roku sygnował swoim nazwiskiem markę adidas Yeezy, przynoszącą koncernowi krocie zyski. Już w pierwszym kwartale po zerwaniu umowy adidas stracił 250 mln euro.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa