adidas zapłaci 350 mln dolarów

adidas Oficjalnym Sponsorem i Partnerem Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w 2010 i 2014 roku

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

FIFA i adidas ogłosiły wczoraj oficjalnie przedłużenie umowy o swoim długoterminowym partnerstwie. Umowa przyznaje firmie adidas tytuł Oficjalnego Partnera i Dostawcy Sprzętu, a także prawa licencyjne związane z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej w 2010 i 2014 roku. FIFA i adidas współpracują od 1970 roku - ich partnerstwo jest jednym z najdłuższych i najbardziej udanych w historii współczesnego marketingu sportowego.

Długofalowe, strategiczne zaangażowanie w organizację Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej zapewnia firmie adidas intensywną obecność w kolejnych edycjach, czyli w latach 2010 i 2014, tego najchętniej na świecie oglądanego sportowego wydarzenia. Kontrakt oferuje firmie adidas szerokie prawa licencyjne FIFA World Cup™, obejmujące m.in. wspólne akcje marketingowe, innowacyjną współpracę na płaszczyźnie internetowej, pierwszeństwo dostępu do  telewizyjnego czasu reklamowego, a także oznakowanie głównych powierzchni sponsorskich na stadionie w czasie wszystkich rozgrywek. Firma adidas dostarczy oficjalną piłkę Mistrzostw Świata i sprzęt będący oficjalnym wyposażeniem w trakcie każdego meczu. Dodatkowo do sklepów na całym świecie trafi wyjątkowa linia specjalnych produktów adidas/ FIFA World Cup™. Firma adidas ma zapewnione podobne prawa również w przypadku pozostałych ważnych wydarzeń organizowanych przez FIFA w tym okresie, z Mistrzostwami Świata Kobiet i Mistrzostwami Świata Juniorów włącznie. Kontrakt został podpisany w Zurychu, w Szwajcarii. Szczegóły umowy nie zostały ujawnione.

"W futbolu zwykło się mówić: Zwycięskiego zespołu się nie zmienia. Przez ostatnie 35 lat adidas i FIFA udowodniły, że są takim właśnie zwycięskim składem. Dzielimy wspólną historię i wspólną pasję - pasję do futbolu. Dlatego jesteśmy bardzo dumni i szczęśliwi, że nasza współpraca będzie trwać nadal, przynajmniej do 2014 roku" - powiedział Herbert Hainer, Prezes adidas-Salomon. - "adidas i FIFA będą kontynuować bliską współpracę przy realizacji bardzo zróżnicowanych projektów - od programów promujących na całym świecie rozwój kobiecego futbolu, przez inicjatywy społeczne, po tak ogromne przedsięwzięcia, jak organizacja Mistrzostw Świata. Nasze partnerstwo z FIFA cementuje i wzmacnia pozycję marki adidas jako światowego lidera marek sportowych w piłce nożnej ".

Joseph S. Blatter, Prezydent FIFA, komentuje: "Przez wszystkie te lata partnerstwo biznesowe między firmą adidas i FIFA zmieniło się w prawdziwą przyjaźń. Futbol i adidas to jedność. FIFA jest bardzo zadowolona z przedłużenia i pogłębienia tej relacji oraz stworzenia tak szerokiego wspólnego programu działań".

Wartość kontraktu ocenia się na 350 mln dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu