Adresy internetowe również w alfabetach niełacińskich

Od połowy listopada adresy internetowe będą mogły zawierać znakispoza alfabetu łacińskiego. Ma to ułatwić korzystanie z sieciużytkownikom w Rosji, Azji i na Bliskim Wschodzie.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wprowadzenie znaków spoza alfabetu łacińskiego do adresówinternetowych zostało zaakceptowane przez zarządzającą domenamiorganizację ICANN podczas konferencji w Seulu. Swoją decyzjęuzasadnia ona tym, że ponad połowa internautów - przede wszystkim zRosji, Azji i Bliskiego Wschodu - nie używa łacińskiego systemuliter. Możliwość stosowania w adresach znaków należących innychalfabetów ma ułatwić tym użytkownikom korzystanie z sieci.

W ramach zmian od 16 listopada będzie można rejestrować domeny,których końcówki będą zawierać chińskie, koreańskie lub arabskieznaki, natomiast w późniejszym czasie litery z tych alfabetówbędzie można stosować w całych adresach. Specjaliści ds.bezpieczeństwa internetowego zwracają jednak uwagę, że taka opcjazwiększa pole działania hakerów, którzy na potrzeby tzw. atakówphishingowych będą mogli tworzyć więcej wariantów adresówprowadzących do stron internetowych podszywających się pod serwisytransakcyjne lub systemy mailowe w celu wyłudzenia poufnychinformacji.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji