Za 26,3 mln zł Aegis Media kupuje 1,94 mln akcji Socializera stanowiących 95,6 proc. kapitału spółki.
636 tys. akcji jest przejmowanych od inwestorów instytucjonalnych, a cena jednego papieru wynosi 19,97 zł (co za wszystkie daje 12,7 mln zł). Natomiast 1,307 mln papierów jest kupowanych od akcjonariuszy indywidualnych pracujących w Socializerze. Cena za taką akcję to 10,41 zł, ale może ulec podwyższeniu nawet do 57,39 zł, jeśli spółka osiągnie odpowiednio dobre wyniki finansowe w najbliższych czterech latach.
W pierwszych trzech kwartałach ub.r. Socializer zanotował 15,53 mln zł przychodów ze sprzedaży i 2,13 mln zł zysku netto (zobacz szczegóły). Obecnie firma, w której skład wchodzą agencje Socializer i Lubię to oraz marka Socialformance, zatrudnia łącznie ponad 130 osób w biurach w Warszawie i Białymstoku

Z kolei do Aegis Media w Polsce należą agencja reklamowa Isobar, domy mediowe Carat i Vizeum, agencja reklamy out-of-home Posterscope oraz agencje reklamy internetowej iProspect i Amnet.
Na skutek przejęcia Socializer stanie się częścią agencji Isobar - po połączeniu z jej działem mediów utworzy departament media & social. Będzie nim kierował Łukasz Misiukanis, założyciel i dotychczasowy szef Socializera, który obejmie funkcję wiceprezesa Isobar w Polsce. Łączenie zespołów firm potrwa do połowy br.
Za to jako osobna agencja social mediowa funkcjonować będzie Lubię to, którą Socializer kupił w połowie 2012 roku.
- Dziś niezaprzeczalnie podstawą angażującej komunikacji są social media, które dzięki tej transakcji będą silnie zintegrowane z usługami Dentsu Aegis Network dostarczanymi na polskim i międzynarodowych rynkach - komentuje Sławomir Stępniewski, CEO Dentsu Aegis Network (właściciela Aegis Media) w Polsce. - Po połączeniu z Socializerem będziemy stanowić zespół ponad 350 specjalistów zajmujących się komunikacją reklamową, stając się jedną z najbardziej doświadczonych i największych agencji typu „full service” w regionie, z usługami social media w sercu naszej struktury organizacyjnej - zapowiada Krzysztof Andrzejczak, prezes i dyrektor zarządzający Isobar w Polsce. - Wejście do struktur Aegis Dentsu Network umożliwi nam ekspansję zagraniczną, otwierając możliwości pracy przy globalnych kontraktach dla największych klientów - dodaje Łukasz Misiukanis.












