Z cennikowych danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że od stycznia do maja br. Aflofarm Farmacja Polska na reklamy w mediach pozainternetowych przeznaczył 718 mln zł, o 32,5 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wicelider rankingu, Orange Polska wydał na reklamy w omawianym okresie 263,5 mln zł (6,4 proc. więcej niż rok temu), a zajmujący trzecią lokatę dystrybutor filmowy Kino Świat - 229,8 mln zł (3,3 proc. mniej niż przed rokiem).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rynek-reklamowy-lekko-w-gore-mniejsze-wydatki-w-telewizji-gazetach-i-na-outdoorze ##
W pierwszych pięciu miesiącach br. więcej niż rok wcześniej na reklamy wydali m.in. Lidl Polska - wzrost o 4,8 proc. (do 203,9 mln zł), Unilever Polska - o 20,8 proc. (do 178,1 mln zł) oraz operator sieci Play - o 7,9 proc. (do 151,4 mln zł).

Wydatki reklamowe mocno zredukował natomiast Procter & Gamble Polska - o 29 proc., do 145,6 mln zł.
W tegorocznym zestawieniu dziesięciu największych reklamodawców znalazły się nieobecne rok wcześniej firmy Volkswagen Group Polska, Nestle Polska i Olimp Laboratories. Poza czołówkę największych reklamodawców wypadli natomiast: USP Zdrowie, L'Oreal Polska i Ferrero Polska.











