Aflofarm wydaje na reklamy w radiu tyle, co czterech kolejnych marketerów razem (TOP 5)

Aflofarm Farmacja Polska wydaje na reklamę w radiu tyle, co czterech kolejnych największych radiowych reklamodawców łącznie. W czołówce znajdują się sieci handlowe i firmy farmaceutyczne.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Stacje radiowe przez siedem pierwszych miesięcy br. zarobiły na emisji reklam ponad 3,43 mld zł. Było to 16,3 proc. więcej niż w tym samym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów).

Niezmiennie największym reklamodawcą w radiu pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Ta spółka zainwestowała w rozgłośniach 554,1 mln zł zwiększając wydatki w skali roku o 61,3 proc. Jej wydatki stanowiły 16 proc. wszystkich, jakie zostały przeznaczone w omawianym okresie na reklamę radiową. Aflofarm wydał też więcej niż czterech kolejnych największych radiowych reklamodawców łącznie.

Druga na liście czołowych marketerów w radiu jest spółka Terg, do której należy m.in. Media Expert. Jej wydatki w skali roku wzrosły o 72,3 proc. - z 87,8 do 151,3 mln zł. Trzecie należy do sieci sklepów Lidl Polska. Ten marketer wydał w omawianym okresie 141,9 mln zł, czyli 17,4 proc. więcej niż przed rokiem.

W gronie największych reklamodawców znalazły się też Metro Group z wydatkami w wysokości 130,6 mln zł (wzrost o 9 proc.) i Olimp Laboratories z wydatkami w kwocie 126,6 mln zł (2,2 proc. mniej w skali roku).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/lidl-z-dwa-razy-wiekszym-budzetem-reklamowym-od-biedronki-najbardziej-w-gore-media-expert ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"