Agencja Finecast rusza w Polsce, na czele Maciej Olenderczyk

Finecast, agencja wyspecjalizowana w addressable TV, należąca do GroupM/WPP oficjalnie rozpoczyna działalność w Polsce. Szefem nowej marki GroupM został Maciej Olenderczyk.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Agencja Finecast rusza w Polsce, na czele Maciej Olenderczyk
Maciej Olenderczyk

Finecast, należąca do GroupM marka wyspecjalizowana w addressable TV, debiutuje w Polsce. To 15 rynek, na którym rozpoczyna działalność, po m.in. USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Hiszpanii i Indiach.

Szefem polskiej struktury Finecast został Maciej Olenderczyk, który przed przejściem do GroupM kilka miesięcy temu, pracował ostatnio w Wavemakerze, koordynując regionalne kampanie w telewizji i mediach offline, a wcześniej w Spark Foundry (Publicis), gdzie zajmował się rynkiem multiscreen.  

Finecast specjalizuje się w technologiach reklamowych umożliwiających planowanie ściśle stargetowanych kampanii wideo.  Przyjęta przez GroupM definicja addressable TV, poza tradycyjną linearną TV, ujmuje świat serwisów i aplikacji VOD dostępnych na ekranie telewizora podłączonego do sieci. Dwa kluczowe elementy tej definicji zakładają więc emisję reklam na ekranie telewizora oraz w otoczeniu profesjonalnych, wysokiej jakości treści TV lub VOD. Zapewniając marketerom precyzyjne dotarcie do zdefiniowanych audytoriów, Finecast łączy siłę tradycyjnej telewizji z możliwościami targetowania znanymi dotąd z internetu.

Zainteresowanie addressable TV rośnie

- Zważywszy na stopień rozwoju rynku VOD i Connected TV w Polsce, a także pierwsze możliwości realizowania precyzyjnie targetowanych kampanii w linearnej telewizji, GroupM uznała, że czas już na polski debiut Finecasta. Obserwując karierę telewizorów podłączonych do sieci, intensywne wysiłki niektórych nadawców, by unowocześnić ofertę handlową, a także ogromne zainteresowanie marketerów ofertą addressable TV, widzę tu dla nas bardzo obiecujące możliwości rozwoju – mówi Maciej Olenderczyk.

Ideą Finecast jest integrowanie oferty stacji TV oraz serwisów OTT/VOD w ramach jednego systemu do planowania, optymalizacji i zakupu kampanii. Dla reklamodawcy oznacza to wygodę zakupu kampanii w różnych kanałach wideo (od linearnej TV po aplikacje OTT na telewizory) w jednym miejscu i w oparciu o spójne dane od zewnętrznych dostawców, a także z opcją wykorzystania 1-st party data.

- Współpracujemy z dostawcami danych, dzięki którym możemy tworzyć bardzo szczegółowe profile gospodarstw domowych według zmiennych geograficznych, demograficznych czy behawioralnych. Reklamodawcy, którzy chcą się skupić np. na widzach z Poznania, singielkach z miast powyżej 500 tys. lub posiadaczach zwierzątek domowych, a jednocześnie być obecni z kampanią na ekranie telewizora, znajdą w nas świetnego partnera do poprowadzenia takiej komunikacji – mówi szef polskiego Finecast.  

Testy trwały od kilku miesięcy

GroupM testowała technologię Finecast przez ostatnich kilka miesięcy. Jako pierwsza grupa mediowa w Polsce realizowała kampanie z wykorzystaniem oferty addressable TV grupy TVN. Wyniki testów dowodziły efektywności kosztowej tego narzędzia, zarówno w przypadku kampanii ściśle targetowanych geograficznie, jak i w kampaniach różnicujących przekazy kierowane do innych segmentów klientów danego marketera.

- Liczymy na to, że kolejni nadawcy, a także operatorzy płatnej TV umożliwią dynamiczną insercję reklam, co bez wątpienia zdynamizowałoby rynek addressable TV w Polsce. Już dziś widzimy natomiast świetne perspektywy wzrostu dla świata Connected TV, czyli serwisów i aplikacji dostępnych na ekranie telewizorów podłączonych do sieci. Ostatnie dane z badania VideoTrack* Wavemaker pokazują, że niemal połowa polskich widzów internetowych korzysta z aplikacji na telewizorach, a z każdym półroczem Smart TV zyskuje kosztem mniejszych ekranów na polu oglądania profesjonalnych treści wideo – podsumowuje Maciej Olenderczyk.

Prognoza GroupM, nie uwzględniająca jeszcze przychodów reklamowych Netfliksa czy Disney+, które i u nas uruchomią pakiety reklamowe, zakłada, że już w tym roku marketerzy przeznaczą ok. 230 mln zł na reklamy wideo wokół profesjonalnych treści na ekranie telewizorów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"