Klienci wymagają od agencji PR głównie kreatywności

Wyniki najnowszego raportu agencji Walk PR pokazują, że zarówno na etapie wyboru partnera, jak i podczas codziennej współpracy, firmy oczekują od agencji PR przede wszystkim kreatywności, za którą często skłonne są dodatkowo zapłacić. Na etapie wyboru agencji kluczowy jest dedykowany zespół, a w codziennej pracy - szybkość i realizacja założonych KPI.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Klienci wymagają od agencji PR głównie kreatywności

W badaniu Walk PR zapytano o cechy idealnej agencji PR. Z odpowiedzi wynika, że idealna agencja PR jest wsparciem w codziennej pracy – tę cechę 56 proc. z nich wskazało jako kluczową, a kolejne 35 proc. uznało za istotną.

Firmy poszukują też gwarancji dobrych relacji z mediami (kluczowe dla 46 proc., istotne dla kolejnych 40 proc.) i oczekują, że agencja będzie skarbnicą świeżych pomysłów (39 proc. – kluczowe, 58 proc. – istotne).

grafika

Agencja PR do współpracy - jakie cechy się liczą?  

Przy wyborze agencji do współpracy firmy zwracają uwagę na dedykowany zespół – dla 64 proc. firm to sprawa kluczowa, a dla kolejnych 25 proc. – istotna. Na kompetencje zespołu współpracującego często wskazywano także w pytaniu otwartym. Ponadto, dla połowy respondentów kluczowe jest, by agencja znała ich branżę.

grafika

- Wyniki badania potwierdziły też nasze przeczucie, że bardzo ważnym czynnikiem przy wyborze agencji jest również rekomendacja znajomego z branży. Ten parametr – jako wskaźnik NPS (Net Promotor Score) – mierzymy w systemie półrocznym od wielu lat. Prawdziwą dumą napawa nas fakt, że w 2021 roku osiągnęliśmy wynik NPS na poziomie 68, co zbliża nas do światowych love brandów - mówi Agnieszka Bacińska, prezeska Walk PR.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pr-co-to-jest-public-relations ##

W przetargu liczy się pomysł

Na etapie przetargu dla klientów zdecydowanie najważniejszy okazuje się pomysł. Za kluczowy uznało go 73 proc. menedżerów firm, a kreatywność była też jedną z najczęstszych odpowiedzi w pytaniu otwartym.

Bardzo ważny dla klientów jest także zespół przewidziany do codziennej współpracy – kluczowy dla blisko 60 proc. ankietowanych. Oprócz tego często jako czynniki decyzyjne wymieniano m.in. zrozumienie potrzeb i specyfiki klienta, doświadczenie agencji i ogólne przekonanie, że odpowiednio poprowadzi ona projekt.

grafika

W codziennej pracy agencji PR liczy się szybkość

Po rozpoczęciu współpracy agencja musi udowodnić swoją skuteczność w praktyce. Za najważniejsze w codziennej pracy agencji firmy uznają: szybkość działania – 56 proc., jasne KPI i ich realizacja, zorientowanie w branży klienta oraz innowacyjność proponowanych rozwiązań.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zarobki-w-public-relations-w-polsce ##

Za prawdziwie twórcze podejście do codziennych zadań 71 proc. menedżerów zgodziłoby się nawet na wyższe wynagrodzenie dla agencji.

grafika

Rola PR będzie rosła

Wybiegając w przyszłość, ponad połowa respondentów wskazała, że rola PR wzrośnie. Jednocześnie nie wymagają oni rewolucji w kompetencjach agencji PR.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pr-co-to-jest-public-relations ##

Wśród pięciu umiejętności uznawanych za najważniejsze przeważają tradycyjne działania PR: tworzenie contentu – 48 proc., doradztwo w obszarze ESG – 48 proc., komunikacja kryzysowa – 46 proc. i relacje z mediami – 42 proc.. Respondenci równie często wskazywali na kompetencje digitalowe (42 proc.), a zwłaszcza influencer marketing (46 proc.).  

grafika

- Obserwując bardzo dynamiczne zmiany i wyzwania w obszarze komunikacji, postanowiliśmy pogłębić kwestie relacji klient – agencja, by zrozumieć, w jakich obszarach jako agencja PR możemy wnosić największą wartość. Interesowało nas, jak ewoluują potrzeby klientów. Czy nasza perspektywa jest zbieżna z ich perspektywą oraz na co powinniśmy położyć szczególny nacisk we współpracy i jakie kompetencje rozwijać - podsumowuje Agnieszka Bacińska z Walk PR.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rosnie-liczba-agencji-pomagajacych-pro-bono ##

Badanie zrealizowane zostało przez Walk PR na próbie 52 dyrektorów i kierowników PR z firm reprezentujących różne sektory gospodarki. Wykorzystano kwestionariusz przygotowany przez Walk PR. Badanie prowadzone było w dniach 1.10–5.11.2021.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu