Reklamowy gigant znów w biurach. Zmiany obejmą także Polskę

Holding reklamowy WPP, do którego w Polsce należą takie agencje, jak Burson, VML, Ogilvy, Grey, GroupM (Wavemaker, EssenceMediacom i Mindshare) od kwietnia wprowadza obowiązek pracy w biurze co najmniej 4 razy w tygodniu. Obecnie polscy pracownicy spółek holdingu przychodzą do biura dwa razy w tygodniu.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Reklamowy gigant znów w biurach. Zmiany obejmą także Polskę

Zmiany zostały potwierdzone przez dyrektora generalnego WPP, Marka Reada w e-mailu wysłanym do personelu we wtorek. Zaczną obowiązywać w kwietniu. Zaktualizowane globalne wytyczne będą obowiązywać na kilkudziesięciu rynkach, również w Polsce.

Pracownicy będą zobowiązani do pracy w biurze przez 4 dni w tygodniu, w tym w co najmniej dwa piątki w miesiącu, mając możliwość wyboru pozostałych dni, w które będą pracować zdalnie.

W notatce wysłanej do pracowników WPP Mark Read napisał: „Spędzanie większej ilości czasu razem jest ważne dla nas wszystkich i wprowadzamy zmiany, aby to osiągnąć. Od początku kwietnia tego roku w WPP będziemy oczekiwać, że większość z nas będzie spędzać średnio cztery dni w tygodniu w biurze”.

Praca w biurze to lepsze wyniki finansowe

„To nie oznacza, że ​​wracamy do starych sposobów działania. Podczas pandemii wszyscy nauczyliśmy się wartości większej elastyczności w naszym życiu zawodowym i zaufania do równowagi między pracą a zobowiązaniami osobistymi. Musimy zachować tego ducha elastyczności i zaufania i podejdziemy do tej zmiany z pragmatyzmem i zrozumieniem różnych okoliczności ludzi” - przekazał Read. „Będzie jasny proces wnioskowania o dodatkową elastyczność — w tym dla osób z obowiązkami opiekuńczymi, problemami zdrowotnymi i innymi względami. Niektóre role, które zawsze były w pełni lub w dużej mierze zdalne, pozostaną takie same”.

Uzasadniając decyzję, dodał: „Dane z różnych agencji WPP pokazują, że wyższy poziom obecności w biurze wiąże się z większym zaangażowaniem pracowników, lepszymi wynikami ankiet klientów i lepszymi wynikami finansowymi. Coraz więcej naszych klientów podąża w tym kierunku i oczekuje tego od zespołów, które z nimi współpracują”.

Agencje należące do WPP, które działają w Polsce to m.in.: agencja PR - Burson Poland, agencje reklamowe VML Poland, Ogilvy, Grey Warszawa i mediowe, skupione w GroupM, czyli Wavemaker, Mindshare i EssenceMediaCom. Zapytaliśmy wszystkie z nich, jak obecnie wygląda model pracy w ich strukturach i jak przygotowują się do zapowiedzianych zmian.

W Polsce koniec z dwoma dniami pracy w biurze

Z ustaleń Wirtualnemedia.pl wynika, że aktualnie polskie oddziały spółek WPP pracują w modelu hybrydowym. Zasady ustalane były w ramach poszczególnych spółek, większość z nich dotyczy minimum 2 dni pracy z biura. W kolejnych miesiącach poszczególne agencje będą pracować nad swoimi indywidualnymi politykami w tym obszarze.

- Pracujemy nad tym modelem, ale na obecnym etapie jest zbyt wcześnie na jakiekolwiek szczegóły. Obecnie pracujemy w modelu hybrydowym - przekazał nam Jędrzej Hugo-Bader, head of PR&Communications. 

Także GroupM obecnie pracuje w systemie hybrydowym. - Od połowy stycznia w GroupM rozpoczynamy kilkumiesięczny okres przejściowy, w którym zachęcamy do częstszej obecności w biurze – minimum trzy razy w tygodniu. To pozwoli nam płynnie przejść do docelowego modelu 4-dniowego tygodnia pracy w biurze, który planujemy wdrożyć w drugim kwartale tego roku. Wierzymy, że to umocni relacje w zespołach, usprawni komunikację i wzmocni naszą kulturę organizacyjną – komentuje Joanna Smolińska, HR director CEE w GroupM. 

WPP zatrudnia ponad 111 000 pracowników na całym świecie. Dzięki ogłoszonym zmianom staje się pierwszą dużą grupą reklamową, która wdrożyła czterodniową politykę obecności w biurze. Jej konkurenci, Publicis i Omnicom, mają bardziej elastyczną politykę - obecność w biurze wymagana jest przez 3 dni w tygodniu. 

Publicis Media zwolniło dziesiątki pracowników w USA po tym, jak nie zastosowali się do polityki powrotu do pracy w październiku ubiegłego roku. Stało się to rok po tym, jak Publicis zaostrzyło zasady dotyczące pracy w biurze, wprowadzając politykę nakazującą wszystkim pracownikom przychodzenie do pracy co najmniej trzy dni w tygodniu, przy czym obecność jest obowiązkowa w poniedziałki. Zwolnienia nie dotknęły pracowników MSL, głównej sieci PR Publicis. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+