Agnieszka Hryniewicz-Bieniek - Globalna Dyrektor Google for Startups

W ciągu 17 lat pracy w Google, Agnieszka Hryniewicz-Bieniek z roli reprezentantki Google w Polsce i Polski w Google, płynnie przeszła do roli adwokatki startupów na globalną skalę jako liderka Google for Startups.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Agnieszka Hryniewicz-Bieniek - Globalna Dyrektor Google for Startups

Agnieszka Hryniewicz-Bieniek przed dołączeniem w 2008 roku do Google miała za sobą lata pracy w innych międzynarodowych firmach. Przez trzy lata była Product Managerem w polskim oddziale Johnson & Johnson, a przez ponad cztery lata była związana z Deutsche Telekom, właścicielem T-Mobile, gdzie zajmowała się komunikacją marketingową. 

W Johnson & Johnson, w latach 90., uczyła się od najlepszych specjalistów z Wielkiej Brytanii. W Erze (dzisiaj T-Mobile), przy okazji launchu marki Heyah, przekonała się, jak potężna jest siła kreatywności i innowacji. Złoty Lew w Cannes, który zdobyła wspólnie z agencją OMD, był dla Agnieszki potwierdzeniem, że warto wierzyć w nieszablonowe pomysły i odważnie realizować wizje.

Do Google po kilku innych koncernach

W Google Agnieszka Hryniewicz-Bieniek jako Dyrektor działu sprzedaży początkowo odpowiadała przede wszystkim za klientów z branż FMCG, telekomunikacji i rozrywki, a od 2010 roku także z innych segmentów. W 2013 roku została Country Managerem Google w Polsce. W tej roli jej celem było nie tylko budowanie biznesu reklamowego firmy, ale także pozytywnego wizerunku firmy na rynku, i jednocześnie reprezentowanie Polski w centrali, aby zapewnić naszemu krajowi jak najwięcej inwestycji.

W 2015/16 roku, z głębokiego zainteresowania dynamiką startupów, Agnieszka stworzyła w Google eksperymentalny zespół, znany wewnętrznie jako SEED. Jego celem było aktywne poszukiwanie "garażowych" firm, czyli tych na wczesnym etapie rozwoju, które mogłyby skorzystać z technologicznego know-how Google oraz wsparcia doradczego, aby przyspieszyć skalowanie, szczególnie na rynki międzynarodowe. 

– Firmy, którym mieliśmy przyjemność pomagać, nie tylko dynamicznie się rozwijały, ale również tworzyły z nami wyjątkowe relacje. Wspólnie zastanawialiśmy się, jak efektywniej dostarczać wartość końcowym konsumentom w różnych krajach i kulturach, jak budować polskie czempiony. Ci klienci stali się naszymi najważniejszymi partnerami, a poziom zaufania i współpracy osiągnął nowy wymiar. Dzięki temu, mogłam ponownie zgłębić potrzeby mniejszych przedsiębiorstw, wyzwania, przed którymi stają liderzy, i poszukiwać sposobów, by na nie odpowiadać, wykorzystując wiedzę, produkty i zasoby Google – mówi Agnieszka Hryniewicz-Bieniek. 

Ta ścieżka naturalnie zaprowadziła Agnieszkę do Google for Startups.

Na czele Google for Startups

Warszawskie biuro na czele z Agnieszką Hryniewicz-Bieniek stało się hubem Google w Europie Środkowo-Wschodniej. W 2016 roku spółka Google Poland zatrudniała 400 osób, trzy lata później – już 500. Obecnie, w 2024 roku, Google zatrudnia w Polsce ponad 2 tys. pracowników i pracowniczek.

Jesienią 2015 roku koncern uruchomił u nas kolejną strukturę: Campus Google for Startups dla młodych firm z sektora nowych technologii. W praktyce to przestrzeń w warszawskim Centrum Praskim Koneser do pracy, szkoleń i spotkań, m.in. z mentorami i inwestorami. Campus jest obecnie miejscem pracy dla ponad 40 startupów w ramach programu Founders at Campus, w tym dla polskich firm: Mindgram, HearMe, Authologic, Sagenso, Space to Grow.  

Od uruchomienia w listopadzie 2015 r. Campus Google for Startups w Warszawie gościł 6880 firm, przede wszystkim z Polski, ale także z Europy Środkowo-Wschodniej. Startupy biorące udział w programach stworzyły łącznie 6500 miejsc pracy i pozyskały ponad 730 milionów dolarów dofinansowania. W inicjatywach i wydarzeniach organizowanych w Campusie wzięło udział ponad 169 tys. osób.

Campus to także część globalnego programu Google for Startups, realizowanego w ponad 125 krajach, we współpracy z przeszło 50 inkubatorami, akceleratorami i przestrzeniami co-workingowymi. Koncern centra podobne do tego w Warszawie uruchomił w Tokio, Tel Awiwie, Sao Paulo, Madrycie i Seulu.

W 2019 roku stanowisko globalnej szefowej Google for Startups objęła Agnieszka Hryniewicz-Bieniek.

– Czuję się ogromnie dumna i wyróżniona, mając możliwość zarządzania globalnym, wielokulturowym zespołem, z siedzibami w 11 krajach, a jednocześnie służącym przedsiębiorcom z całego świata. Ta rola i ogromne zaufanie, jakim zostałam obdarzona, umożliwiły mi rozwój w zupełnie nowych obszarach. Mimo że mój zespół jest relatywnie niewielki w porównaniu z innymi działami firmy, zawsze miałam poczucie, że zarządzam małym Google, obserwując dynamikę rynków na całym świecie, łącząc kropki i przewidując trendy. To zaszczyt mieć dostęp do tak szerokiej perspektywy. W swojej pracy dążę do harmonizacji i uproszczenia procesów tam, gdzie to możliwe, zachowując przy tym szacunek dla lokalnych kontekstów. Rozumiem, że nasi klienci, partnerzy i startupy działają w bardzo specyficznych warunkach, które wymagają elastycznego podejścia. Ta mieszana perspektywa – globalna strategia realizowana z uwzględnieniem lokalnych kultur – jest kluczem do budowania zaufania na nowych rynkach. Jestem również dumna z programów wsparcia, które stworzyliśmy w odpowiedzi na globalne wyzwania, jak fundusz dla ukraińskich startupów. To dowód na to, że nasza praca, oprócz wyników biznesowych, zawsze niesie ze sobą misje czynienia dobra – mówi Agnieszka Hryniewicz-Bieniek. 

Oprócz pracy w Google, Agnieszka Hryniewicz-Bieniek była przez 5 lat niezależnym członkiem Rady Nadzorczej Banku Millennium, w tym komitetu strategicznego tego banku.

Potrzeba zmian, ale nie zawsze

W jednym z wywiadów zwróciła uwagę, że jej kariera nie jest typowa. – Ludzie najczęściej specjalizują się w jakimś sektorze, a mnie zawsze ciekawiły różne perspektywy, sposoby myślenia i prowadzenia firmy. Chciałam pracować z rozmaitymi markami, nasiąkać wiedzą i zgłębiać ekspresowo zmieniający się świat. Dlatego też w moim życiu pojawił się Google – stwierdziła.

Menadżerka ukończyła studia z zakresu Business Administration oraz podyplomowe studium PR w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Zapewnia, że nie projektowała swojej kariery z myślą o konkretnym stanowisku.

– Myślę, że to moja dzisiejsza praca i rola jest kulminacją mojej konsekwencji, niegasnącej pasji i głębokiego zaangażowania w każdą podejmowaną inicjatywę. Moja ścieżka zawodowa to ciągłe przekraczanie granic i poszukiwanie nowych wyzwań, z niezachwianą wiarą w siłę współpracy i wspólnego działania. Wierzę, że prawdziwe przywództwo to nie tylko zdolność do zarządzania, ale przede wszystkim umiejętność inspirowania innych, wspierania ich rozwoju i budowania przestrzeni, w której każdy może rozkwitnąć. Dążę do tego, by być liderem, który nie tylko wyznacza kierunek, ale również jest przewodnikiem, mentorem i partnerem – mówi Agnieszka Hryniewicz-Bieniek. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"