Agora z wyższymi wpływami i 6,1 mln zł straty. Mocno w górę kina, w dół „Gazeta Wyborcza” i magazyny

W pierwszym kwartale br. Agora zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży w skali roku o 4,3 proc. oraz 6,1 mln zł straty netto. Duży wzrost przychodów osiągnęła w kinach Helios i działalności filmowej, a spadki - w sektorze prasy i usług poligraficznych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Przychody Agory ze sprzedaży w minionym kwartale wyniosły 301 mln zł, o 4,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Procentowo najbardziej wzrosły wpływy określone jako pozostałe (o 89,2 proc.), a także ze sprzedaży barowej w kinach (o 13,3 proc.) i sprzedaży biletów do kin (11,2 proc.). Natomiast o 24,3 proc. zmalały przychody ze sprzedaży usług poligraficznych.

Koszty operacyjne firmy wyniosły 297,4 mln zł, o 4,2 proc. więcej niż w pierwszym kwartale ub.r. Na reprezentację i reklamę spółka wydała 21 mln zł, o 30,4 proc. więcej niż rok wcześniej (w marcu br. ruszyła wizerunkowa kampania reklamowa Gazeta.pl, reklamowano też nowe filmy kinowe Next Film), a na usługi obce - 112,4 mln zł, o 10,2 proc. więcej. Natomiast koszty zużycia materiałów i energii oraz wartości sprzedanych towarów zmalały o 12,2 proc. do 47,7 mln zł.

Agora osiągnęła 28,9 mln zł zysku EBITDA, o 3,2 proc. więcej niż przed rokiem. Zapłaciła też 7,1 mln zł podatku dochodowego, wobec 2,9 mln zł rok wcześniej (ten wzrost spółka tłumaczy zmianami w wysokości podatku odroczonego oraz z wyższymi kosztami podatku bieżącego i odroczonego w grupie Helios). Strata netto firmy wyniosła 6,1 mln zł i była o 0,5 mln zł wyższa niż w pierwszym kwartale ub.r.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/agora-bez-dywidendy-skupi-wlasne-akcje-za-23-8-mln-zl ##

Na koniec marca br. Agora miała 130,9 mln zł wolnych środków pieniężnych, w tym 47,3 mln zł w gotówce i jej ekwiwalentach oraz 83,6 mln zł zainwestowane w krótkoterminowe papiery wartościowe. Ponadto spółka AMS miała 21,6 mln zł zablokowane jako zabezpieczenie gwarancji bankowych na realizację, budowę i modernizację wiat przystankowych w Warszawie.

Zadłużenie kredytowe Agory na koniec minionego kwartały wynosiło 107,1 mln zł, z czego 73,5 mln zł przypada na sieć Helios (to kredyty bankowe i zobowiązania z tytułu leasingu finansowego).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/agora-zwolnienia-w-gazecie-wyborczej-wzrost-pensji-w-kinach-helios ##

- Wyniki osiągnięte w pierwszym kwartale 2017 r. to świetna zapowiedź na resztę roku. Utrzymujemy trend wzrostowy przychodów i poprawiamy wynik operacyjny, co jest konsekwencją realizowanego planu rozwoju i podejmowanych działań restrukturyzacyjnych - wylicza Bartosz Hojka, prezes Agory. - Ich efektem jest znaczące ograniczenie straty operacyjnej segmentu Prasa oraz dalsza zmiana struktury przychodów i wyniku Grupy. W pierwszym kwartale 2017 r. już ponad 80 proc. przychodów Grupy Agora pochodziło z biznesów pozaprasowych, a 60 proc. ze źródeł innych niż usługi reklamowe - dodaje.

grafika

W segmencie filmowo-książkowym Agora osiągnęła wzrost wpływów o 29 proc., do czego głównie przyczyniły się wyniki kin Helios i działalności filmowej. Przychody z biletów kinowych wzrosły w skali roku o 11,4 proc. do 64,6 mln zł, ze sprzedaży barowej w kinach - o 13,3 proc. do 22,2 mln zł, a z reklam kinowych - o 19,7 proc. do 8,5 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/next-film-przejmuje-dzialalnosc-filmowa-agory-kinga-rybarczyk-dyrektorem-zarzadzajacym ##

Z kolei wpływy z działalności filmowej zwiększyły się ponad dziesięciokrotnie - z 1,9 do 20,1 mln zł. Firma tłumaczy to dużą popularnością filmów „Po prostu przyjaźń”, „Sztuka kochania” i „Pokot” wprowadzonych w minionym kwartale do kin przez jej spółkę zależną Next Film.

Wynik EBITDA segmentu wzrósł z 24,1 do 28,8 mln zł.

grafika

W pionie prasowym wpływy Agory zmalały w skali roku o 13,6 proc. do 53,5 mln zł. Przychody ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” spadły o 10,8 proc. do 23,1 mln zł, a z reklam w niej - o 16 proc. do 14,7 mln zł. W przypadku czasopism wpływy ze sprzedaży zmalały o 18,4 proc. do 3,1 mln zł, a z reklam były takie same jak przed rokiem (5,1 mln zł).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-gazety-wyborczej-ostro-w-dol ##

Jednocześnie mocno zmalały wydatki na reprezentację i reklamę (o 37 proc.) oraz materiały, energię i usługi poligraficzne (o 20 proc.). łączne koszty operacyjne zmniejszyły się o 15,8 proc. do 54,5 mln zł.

W efekcie poprawił się wynik EBITDA, choć nadal jest ujemny - wzrósł z 2,3 do 0,5 mln zł straty.

grafika

Wpływy z reklamy zewnętrznej zmalały o 1,1 proc. do 35,3 mln zł. Jednak ponieważ koszty operacyjne tego segmentu zmniejszyły się jeszcze bardziej (o 8,1 proc. do 29,6 mln zł), poprawił się wynik EBITDA - z 7,4 do 10 mln zł.

Z końcem ub.r. spółka AMS zakończyła obsługę nośników reklamowych w wagonach warszawskiego metra (zlecenie przejęła Grupa Ströer), dlatego sprzedała system nośników, co pozytywniej wpłynęło na wynik operacyjny segmentu. Jednocześnie spółka wygrała przetarg na obsługę 191 wiat przystankowych w Gdańsku, będzie zajmować się tym przez kolejne trzy lata.

grafika

Segment internetowy Agory zanotował wzrost wpływów o 5,5 proc. do 38,3 mln zł i kosztów operacyjnych o 10,1 proc. do 38 mln zł. Jego wynik EBITDA zmalał z 3,1 do 1,5 mln zł.

Do wzrostu przychodów z reklam internetowych o 6,7 proc. przyczyniła się głównie wyższa sprzedaż zrealizowana przez sieć Yieldbird i serwis GoldenLine.pl, a do wzrostu przychodów z ogłoszeń internetowych o 8,6 proc. - wyższe wyniki GoldenLine.pl i Domiporta.pl.

Koszty usług obcych w segmencie zwiększyły się o 19,4 proc. do 16,6 mln zł. Wynika to głównie z wydatków na dzierżawę powierzchni reklamowych m.in. w sieci reklamowej Yieldbird, w sieciach afiliacyjnych oraz w spółce Trader.com (Polska).

grafika

W pionie radiowym Agora miała 25,8 mln zł wpływów, o 1,6 proc. więcej niż rok wcześniej, przy czym z samej reklamy radiowej zanotowała spadek przychodów o 4,1 proc. do 21 mln zł.

O prawie 5 proc. zmalały wydatki na wynagrodzenia i usługi obce. Natomiast koszty reprezentacji i reklamy wzrosły z 2,1 do 5,1 mln zł, co wynika głównie z kolejnej odsłony kampanii reklamowej Radia Złote Przeboje z udziałem Marcina Prokopa.

grafika

Segment druku zanotował spadek wpływów o 23,8 proc. do 29,7 mln zł i kosztów operacyjnych o 19,5 proc. do 32,3 mln zł. Agora uzasadnia, że przyczynami są głównie niższy wolumen zamówień oraz zwiększony udział produkcji na papierze powierzonym dostarczonym przez klientów.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"