Agora na plusie. Przychody rosną dzięki "Wiedźminowi"

Agora w II kwartale br. zanotowała 8-proc. wzrost przychodów, głównie dzięki rosnącym wpływom z koprodukcji i dystrybucji gry „Wiedźmin 3”. Spółka zakończyła ten okres z zyskiem netto, podczas gdy rok wcześniej notowała stratę.

PP
PP
Udostępnij artykuł:
Agora na plusie. Przychody rosną dzięki "Wiedźminowi"

Przychody Agory w okresie od kwietnia do czerwca br. wyniosły 292,8 mln zł i zwiększyły się względem I kwartału ub.r. o 8,1 proc. Spółka odnotowała wzrost większości kategorii przychodów.

Przychody ze sprzedaży usług reklamowych były wyższe o 3,6 proc. i wyniosły 151,5 mln zł. Przychody ze sprzedaży wydawnictw zwiększyły się o 10,5 proc. do kwoty 35,9 mln zł, a wpływy ze sprzedaży usług poligraficznych klientom zewnętrznym wyniosły 37,7 mln zł. Wyższa frekwencja w kinach sieci Helios przełożyła się na wyższe o 6,1 proc. przychody ze sprzedaży biletów wynoszące 26,1 mln zł.

Biorąc pod uwagę poszczególne segmenty działalności, najmocniej wzrosły przychody z segmentu film i książka, które poszły do góry o 30,9 proc. do 71,1 mln zł. Wpływ na to miały przychody z koprodukcji i dystrybucji gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon”.

Nadal największe wpływy spółka miała z segmentu prasowego - wyniosły one 80,4 mln zł, o 0,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Na trzecim miejscu znalazła się reklama zewnętrzna z przychodami na poziomie 42,3 mln zł (spadek o 0,5 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/spadla-sprzedaz-kioskowa-wszystkich-dziennikow-ogolnopolskich-rzeczpospolita-najbardziej-w-dol ##

Koszty operacyjne netto Agory zwiększyły się w II kwartale br. o 6,8 proc. do 289,2 mln zł. Na wzrost ten wpłynęły głównie wyższe koszty amortyzacji oraz usług obcych związane z wkładem koproducenckim w grę „Wiedźmin 3: Dziki Gon”. Na wzrost kosztów usług obcych wpłynęły również wyższe koszty usług pośrednictwa w sprzedaży reklam oraz odpłatności za kopie filmowe.

Z kolei koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników wzrosły o 4 proc. w wyniku realizacji projektów rozwojowych. Koszty reprezentacji i reklamy zwiększyły się o 14,4 proc. do kwoty 20,6 mln zł, co było związane ze wzmożoną aktywnością reklamową w segmentach prasa oraz internet. Zmniejszyły się natomiast (o 7,8 proc.) koszty zużycia materiałów i energii oraz wartości sprzedanych towarów i materiałów, głównie ze względu na mniejszy wolumen usług poligraficznych w technologii coldset.

Dzięki wzrostowi odnotowanemu w przypadku większości źródeł przychodów EBITDA spółki zwiększyła się w II kwartale br. o 39,8 proc. do kwoty 33,7 mln zł. Wynik operacyjny na poziomie EBIT się nie zmienił i wyniósł 3,6 mln zł.

Agora w II kwartale br. miała 3,5 mln zł zysku netto wobec 1,5 mln zł starty netto rok temu.

grafika

- Kolejny, świetny kwartał Grupy Agora, który potwierdza właściwy wybór ścieżki rozwoju naszych biznesów. Systematyczne działania wszystkich zespołów oraz udana współpraca z partnerami biznesowymi pozwalają nam nie tylko skutecznie rozwijać dotychczasowe projekty, które poprawiają rentowność, ale też odważnie rozpoczynać nowe przedsięwzięcia. Chcemy umocnić pozycję Agory na rynku telewizyjnym, dlatego weźmiemy udział w postępowaniu koncesyjnym na co najmniej 2 kanały telewizyjne dostępne na MUX-8. A dodatkowo jeszcze w tym roku uruchomimy serwis biznesowo-technologiczny na licencji Business Insider i będziemy dalej zwiększać skalę naszej działalności radiowej - komentuje Bartosz Hojka, prezes Agory.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"