Agora pracuje nad siecią gastronomiczną i nową strategią. Helios będzie mieć kino w Warszawie

Należąca do Agory spółka Helios jest na etapie podpisywania pierwszych umów dotyczących sieci gastronomicznej, którą przygotowuje wspólnie z dwoma wspólnikami. Firma uzyskała już wszystkie pozwolenia na budowę pierwszego kina Helios w Warszawie. W czerwcu Agora może ogłosić nową strategię.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Agora pracuje nad siecią gastronomiczną i nową strategią. Helios będzie mieć kino w Warszawie
fot. materiały prasowe

Na początku marca br. Helios podpisał umowę inwestycyjną z Piotrem Komórem i Piotrem Grajewskim, menedżerami z branży gastronomicznej. Wspólnie zamierzają uruchomić sieć lokali gastronomicznych typu fast casual. W ciągu czterech lat ma ich powstać 45, Helios przeznaczy na to 10 mln zł.

W środę prezes Agory Bartosz Hojka powiedział, że firma jest na etapie podpisywania pierwszych umów dotyczących tej sieci. Pierwszy lokal ma zostać uruchomiony w drugiej połowie br.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/agora-jakie-wplywy-i-zysk-ma-w-2018-roku-nizsze-wzrosty-w-heliosie-w-gore-internet-i-radio ##

Powstanie kino w Warszawie

Agora dalej rozwija też sieć kin Helios. Jej prezes Tomasz Jagiełło poinformował, że spółka właśnie otrzymała pozwolenia potrzebne do otworzenia kina w warszawskim centrum handlowym Blue City. Ma zostać uruchomione pod koniec br., będzie to pierwsze kino Helios w Warszawie.

Obecnie sieć Helios liczy 44 kina. Kolejne będzie działało w nowym centrum handlowym w Gdańsku, które zostanie otwarte w najbliższych tygodniach. W br. zostaną jeszcze uruchomione - oprócz tego w Warszawie - kina w Legionowie, Katowicach i Pabianicach.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/agora-dywidenda-w-2018-roku-ile-wynosi-jaka-data-wyplaty ##

- Pomimo spadku frekwencji w naszych kinach, nasze przychody wzrosły wyżej niż rynek. Nie weszliśmy w akcje promocyjne, jak konkurencja, ale jesteśmy gotowi do agresywniejszych działań, jeśli rynek będzie tego oczekiwał - podkreślił Tomasz Jagiełło.

W minionym kwartale we wszystkich kinach sprzedano 17,3 mln biletów, o 0,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

grafika

Tomasz Jagiełło przyznał, że w kwietniu i pierwszej połowie maja frekwencja w kinach była znacząco niższa niż rok wcześniej. Stwierdził, że powodem była bardzo dobra pogoda, zwłaszcza w weekendy, a także wyjątkowo długi weekend majowy, obejmujący w praktyce ponad tydzień.

Firma nie zauważyła natomiast negatywnego wpływu ograniczenia handlu w część niedziel na frekwencję w jej kinach.

Według szacunków Agory - opartych na danych Kantar Media, Starcomu i IGRZ - w minionym kwartale wartość polskiego rynku reklamowego wyniosła ok. 2,1 mld zł, o 8 proc. więcej niż rok wcześniej. - W pierwszym kwartale 2018 r. dynamika wzrostu wydatków na rynku reklamy była zaskakująco wysoka. Trudno jednak oczekiwać, że takie tempo wzrostu wydatków na reklamę utrzyma się w kolejnych kwartałach 2018 roku - komentuje firma w raporcie finansowym.

W związku z tym Agora nie zmieniła prognoz dot. rozwoju rynku reklamowego w całym br. Spodziewa się, że jego wartość zwiększy się w skali roku o 2-4 proc. Reklama internetowa ma zyskać 7-10 proc., kinowa - 4-6 proc., a telewizyjna, radiowa i zewnętrzna - po 1-3 proc. Natomiast nakłady reklamowe w dziennikach zmaleją o 10-12 proc., a w magazynach o 7-9 proc.

Nowa strategia

Przedstawiciele zarządu firmy podkreślili, że w czerwcu przedstawią nową, długoterminową strategię jej rozwoju. - Agora może ogłosić strategię dla nowej kilkuletniej perspektywy czasowej w połowie czerwca - poinformowała członkini zarządu Agnieszka Sadowska.

Obecnie Agora wycofuje się z rynku telewizyjnego: w ub.r. sprzedała Discovery Polska stację Metro, a dwa miesiące temu zaczęła rozmowy z Kino Polska TV dotyczące sprzedaży należących do niej 40,14 proc. akcji Stopklatki.

- Rynek telewizyjny jest mocno skonsolidowany i bardzo konkurencyjny. Działają na nim silni gracze, w tym międzynarodowi giganci. Zbudowanie sensownej pozycji na rynku telewizyjnym wymagałoby dzisiaj kolosalnych inwestycji - uzasadniał Bartosz Hojka w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online