„Gazeta Wyborcza” posiada 20 lokalnych oddziałów w całej Polsce. W najbliższym czasie zrezygnuje z pracy stacjonarnej w dziesięciu z nich. Spółka nie informuje, które to będą oddziały. Decyzja o rezygnacji z wynajmu powierzchni jest za każdym razem podejmowana po przeprowadzeniu analizy. Nie udało nam się ustalić, czy docelowo model pracy zdalnej zostanie wprowadzony we wszystkich lokalnych oddziałach.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wzrosly-wplywy-agory-w-internecie-radiu-i-ze-sprzedazy-gazety-wyborczej-w-czesci-oddzialow-na-stale-praca-zdalna,7170530462471809a ##
Wiadomo jednak, że w dziesięciu miastach wypowiedziano już umowy najmu lokali, a terminy tych wypowiedzeń są różne. - „Gazeta Wyborcza” pozostaje obecna we wszystkich miastach, w których funkcjonowała do tej pory. Treści lokalne są niezmiernie ważne dla czytelników serwisu Wyborcza.pl i odgrywają ważną rolę w budowaniu bazy subskrybentów - zapewnia Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agory.

- W 10 redakcjach lokalnych „Gazety Wyborczej” zdecydowaliśmy się zrezygnować z wynajmu powierzchni przeznaczonej na siedziby redakcji i pozostaniemy docelowo w formule pracy zdalnej po ustaniu pandemii. Okazało się bowiem, że taki model w przypadku mediów Agory, w tym właśnie "Wyborczej" okazał się bardzo efektywnym sposobem działania. Nasi dziennikarze w codziennej pracy są przede wszystkim blisko wydarzeń i ludzi, część już wcześniej korzystała z biur w ograniczonym zakresie - uzasadnia Graboś.
Agora rozważa pozostawienie w kilku lokalizacjach niewielkiej przestrzeni biurowej dla danej redakcji np. w celu zorganizowania spotkania czy większego zebrania. - Nie wykluczamy, że podobne rozwiązanie możemy przyjąć dla jeszcze kilku oddziałów - informuje Nina Graboś.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agora-przez-pol-rok-oszczedzi-185-mln-zl-rynek-reklamowy-zmaleje-o-20-25-proc,7170529977915009a ##

Od stycznia Agora zredukowała lokalne wydania „Gazety Wyborczej” w 13 oddziałach. Zamiast pięciu, ukazuje się tam jedno wydanie w tygodniu, a lokalne treści trafiają do nowej sekcji w dzienniku. Wydawca „Gazety Wyborczej”, Jerzy Wójcik, mówił nam w grudniu ub. roku, że zmiany te są naturalną konsekwencją i kolejnym etapem realizacji strategii digital first.
Ze zdalnej pracy zrezygnowała już częściowo Polska Press Grupa. Od 1 czerwca we wszystkich redakcjach wydawca pozwala dziennikarzom (w rotacyjnym trybie) wracać do pracy stacjonarnej. - Naturalnie zapewnimy reporterom, redaktorom itp. pełne zabezpieczenie przed koronawirusem - zapewnia Joanna Pazio, rzeczniczka prasowa wydawcy.
W pierwszym kwartale br. przychody grupy kapitałowej Agora zmalały o 6,1 proc. do 289,6 mln zł, strata netto wzrosła z 3,4 do 47,1 mln zł, a zysk EBITDA - z 37,9 do 44,6 mln zł. Koszty operacyjne firmy zwiększyły się o 0,4 proc. do 309,1 mln zł.

Wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” zwiększyły się o 3,7 proc. do 25,3 mln zł, a z reklam w niej zmalały o 18,2 proc. do 12,1 mln zł.











