Agora rozwija sieć Helios i chce współpracować z Polsatem. 5 nowych kin do końca roku

Agora na koniec marca br. zanotowała wzrost sprzedaży biletów w sieci Helios. Do końca roku chce otworzyć pięć nowych kin, a w planach na 2017 rok spółka ma cztery obiekty. Z entuzjazmem przygląda się także inicjatywie Cyfrowa Strefa Twórców. - Agora i Grupa Polsat mają ogromne pole do współpracy w tej kwestii - wyjaśnia Wirtualnemedia.pl Bartosz Hojka, prezes spółki.

Łukasz Brzezicki
Łukasz Brzezicki
Udostępnij artykuł:
Agora rozwija sieć Helios i chce współpracować z Polsatem. 5 nowych kin do końca roku
fot. materiały prasowe

W I kwartale br. sieć Helios zanotowała wzrost o 11,7 proc. w ilości sprzedanych biletów. Na koniec marca br. w kinach Helios sprzedano 3,2 mln biletów wobec 2,9 mln rok wcześniej. Wynik Heliosa to jedna piąta wszystkich biletów, które rozeszły się w kinach od stycznia do marca br. (15,3 mln).

W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl prezes Agory Bartosz Hojka zaznacza, że wyniki spółki na rynku kinowym są wprost uzależnione od repertuaru. Zwraca również uwagę, że sukces ostatnich kwartałów w tym obszarze był w dużym stopniu efektem popularności polskich produkcji filmowych, np. „Planety singli” czy „Pitbulla. Nowych porządków”.

W ubiegłym tygodniu Grupa Polsat zaprezentowała przeznaczony dla scenarzystów i producentów program Cyfrowa Strefa Twórców. Grupa zamierza inwestować w dobre polskie projekty o wysokim potencjale komercyjnym. Nie chce jednak zajmować się ich produkcją - za każdym razem Polsat będzie współpracować z podmiotami zewnętrznymi.

Bartosz Hojka pozytywnie ocenia założenia programu CST i przyjmuje inicjatywę Grupy Polsat z entuzjazmem. - Uważamy, że jeszcze bardziej zwiększa ona atrakcyjność rynku kinowego, a Agora jako udziałowiec Heliosa, jednego z trzech największych operatorów kin w Polsce, może tylko na tym skorzystać - wyjaśnia Wirtualnemedia.pl Bartosz Hojka.

- Polski rynek filmowy bardzo intensywnie się rozwija, jest dużo projektów, a Cyfrowa Strefa Twórców oznacza dla nas, że będzie ich jeszcze więcej. Grupa Polsat podkreśla, że koncentruje się na inwestowaniu w projekty o dużym potencjale komercyjnym i frekwencyjnym. Zwiększanie frekwencji w polskich kinach sprzyja rozwojowi sieci Helios - wyjaśnia prezes Agory.

Jednocześnie Hojka wskazuje, że Agora - jako podmiot już obecny na rynku kinowym - może być dla Grupy Polsat odpowiednim partnerem do współpracy.

grafika

Kino Helios CHR Sukcesja Łódz

- Kolejny podmiot, który chce inwestować w polską produkcję, jest potencjalnym koproducentem dla projektów realizowanych z inicjatywy Agory. Ale możliwe, że Grupa Polsat uzna też nas za partnera i koproducenta dla projektów, które sama będzie realizować. Agora i Grupa Polsat mają ogromne pole do współpracy w tej kwestii - konkluduje Bartosz Hojka.

Agora planuje uruchomienie kolejnych kin sieci Helios: pięć obiektów w 2016 roku (Gdańsk, Poznań, Przemyśl, Tomaszów Mazowiecki i Wołomin) oraz cztery obiekty w 2017 roku (Krosno, Stalowa Wola, Katowice i Warszawa).

Na koniec tego okresu zadłużenie kredytowe firmy wynosiło 90,1 mln zł, z czego 80 mln zł przypadało na kredyty bankowe i zobowiązania z tytułu leasingu finansowego spółki Helios. Jednocześnie Agora miała 97,7 mln zł wolnych środków, na co składało się 39,6 mln zł w gotówce i jej ekwiwalentach oraz 58,1 mln zł zainwestowane w krótkoterminowe papiery wartościowe.

Łukasz Brzezicki
Autor artykułu:
Łukasz Brzezicki
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]