"Asystent pozwala użytkownikom wyjść poza tradycyjne kryteria, takie jak wzrost czy wykształcenie, umożliwiając wprowadzanie unikalnych podpowiedzi dostosowanych do tego, czego szukasz" – przekazała Meta.
Jak podaje TechCrunch, Meta wprowadza także opcję Meet Cute – cotygodniowe automatyczne dopasowanie (łączenie w pary) na podstawie algorytmu. Funkcja również ma bazować na systemie AI.
Nowe funkcje Facebook Dating są aktualnie dostępne tylko w Ameryce Północnej, jednak prawdopodobnie trafią także na europejski rynek.
Według danych Meta, liczba użytkowników Facebook Dating w wieku 18–29 lat wzrosła o 10 proc. rok do roku. Każdego miesiąca setki tysięcy osób z tej grupy wiekowej zakładają nowe profile. Mimo to Facebook Dating pozostaje mniejszy od konkurencji –Tinder ma ok. 50 mln aktywnych użytkowników dziennie, a Hinge - 10 mln.

Aplikacje randkowe wprowadzają AI
Wprowadzenie AI do Facebook Dating wpisuje się w szerszy trend na rynku aplikacji randkowych. Już wcześniej Match Group (właściciel Tindera, Hinge, OKCupid) zainwestował ponad 20 mln dol. w rozwój AI, m.in. we współpracy z OpenAI. Efektem są narzędzia takie jak AI Photo Selector w Tinderze czy AI do poprawy odpowiedzi w Hinge.
Bumble również wdrożył funkcje AI, a założycielka firmy Whitney Wolfe Herd sugerowała, że w przyszłości użytkownicy mogą korzystać z "AI concierge" do wstępnych rozmów. Wprowadzenie AI przez Meta może wpłynąć na konkurencję także w Polsce, gdzie Facebook Dating jest dostępny, choć nie tak popularny jak Tinder czy Bumble.
W 2020 r. Facebook udostępnił polskim użytkownikom aplikacji mobilnej platformę Facebook Dating, umożliwiając im umawianie się na randki. Profil w sekcji randkowej jest odseparowany od głównego konta na Facebooku, zapewniając odpowiedni stopień prywatności, zaś algorytm aplikacji na podstawie danych podanych przez użytkownika dobiera najlepszych kandydatów i kandydatki do randkowania.











