"Piątka za segregację" to zainaugurowana jesienią ubiegłego roku przez Ministerstwa Środowiska kampania informacyjna, która nawiązuje do wprowadzonego w Polsce Jednolitego Systemu Segregacji Odpadów (JSSO). Zgodnie z założeniami systemu należy oddzielać surowce od odpadów, które nie nadają się do powtórnego przetworzenia.
Dotychczas w ramach prowadzonych działań główny nacisk kładziony był na edukację w zakresie odpowiedniej segregacji, umożliwiającej poddanie większej ilości odpadów recyklingowi. Tegoroczna edycja koncentruje się na wskazaniu realnych korzyści wynikających z przerobu surowców wtórnych.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/lego-papierowe-opakowania-zamiast-plastiku-wyda-na-to-400-mln-dolarow-lego-gdzie-kupic-oferta-ceny ##
"Piątka za segregację" - druga odsłona
- Sama segregacja odpadów jest niezwykle ważna, jednak zależy nam na wskazaniu społeczeństwu realnych korzyści, jakie z niej wynikają. Np. ze zużytych torebek foliowych może powstać wypełnienie syntetyczne stosowane m.in. do izolacji w kurtkach zimowych oraz śpiworach. Efektywna segregacja odpadów pozwoli nam nie tylko na ich ograniczenie, ale również racjonalne wykorzystanie posiadanych zasobów oraz zredukowanie negatywnego oddziaływania na środowisko - komentuje Michał Kurtyka, minister klimatu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kampania-o-odnawialnych-zrodlach-energii ##
Celem kampanii jest m.in. kształtowanie świadomości ekologicznej mieszkańców Polski oraz prośrodowiskowe zaangażowanie odbiorców, przejawiające się w umiejętności właściwej segregacji odpadów poprzez wskazanie realnych korzyści z niej wynikających, a także reagowanie w przypadku obserwowania nieprawidłowości w organizacji systemu odbioru i zagospodarowania odpadów w gminie.

Na potrzeby jesiennej edycji kampanii powstała dedykowana strona internetowa: naszesmieci.pl, która jest na bieżąco aktualizowana. Główne działania będą realizowane do 13 listopada br.
Za realizację kampanii odpowiada Ministerstwo Klimatu, Agencja Reklamowa DSK oraz 38 Content Communication i Clickad-Interactive.











