Akcja #ZróbDziecko w hotelach Arche. "Mocne, prowokacyjne i skłania do refleksji"

Prezes Grupy Arche, Władysław Grochowski, ogłosił program "Arche Pokolenia" – inicjatywę, która ma wspierać rodziny i odpowiadać na dramatyczny spadek liczby urodzeń w Polsce. Hasło "#ZróbDziecko w hotelach Arche" ma zachęcać pary do poczęcia dziecka w obiektach należących do grupy. Czy inicjatywa Arche jest przykładem skutecznego marketingu?

Kinga Walczyk
Kinga Walczyk
Udostępnij artykuł:
Akcja #ZróbDziecko w hotelach Arche. "Mocne, prowokacyjne i skłania do refleksji"
Materiały prasowe

– Każda para, która w trakcie pobytu w jednym z 23 hoteli sieci Arche zadba o poczęcie dziecka, otrzyma gratisowe przyjęcie rodzinne związane z narodzinami np. chrzcinami, zorganizowane w jednej z naszych sal eventowych lub restauracji. Za to benefitów w postaci 10 tys. zł za każde urodzone dziecko mogą się spodziewać pracownicy firmy oraz nabywcy naszych mieszkań przez 5 lat od daty zakupu lokalu mieszkalnego na własne cele mieszkaniowe – mówi Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche.

Screen
Screen © Fb Arche Hotele | Arche Hotele

– Inicjatywa "Arche Pokolenia" to przykład nieszablonowego podejścia do społecznej odpowiedzialności biznesu. Odważna, kontrowersyjna, ale przede wszystkim – potrzebna. Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche, po raz kolejny pokazuje, że jest wizjonerem, który nie boi się poruszać tematów trudnych, a jednocześnie realnych – mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Agnieszka Dylak, managing director w agencji kreatywnej Nieszablonowa.

Jak przekazuje Arche, program ma na celu zahamowanie negatywnego trendu demograficznego w naszym kraju. Grupa powołuje się na dane GUS, według których liczba ludności na koniec grudnia 2024 r. wyniosła 37,49 mln osób, co oznacza, że obniżyła się aż o ok. 157 tys. osób w stosunku do stanu sprzed roku.

Z kolei zgodnie z prognozą ZUS nasza populacja ulegnie dalszemu zmniejszeniu do około 36,57 mln osób w 2029 r. Nawet dosyć "optymistyczne" modele stworzone przez specjalistów z portalu populationpyramid.net wskazują, że oznacza to zmniejszenie populacji o blisko 1 mln osób w perspektywie najbliższych 10 lat.

– Każda inicjatywa, która choćby symbolicznie zwraca uwagę na aspekt malejącej liczby urodzin, zasługuje na uwagę. Arche robi to w sposób nietypowy, ale spójny z filozofią marki – łącząc estetykę, empatię i odwagę. Oczywiście pojawiają się pytania o egzekucję programu – jak weryfikować, czy poczęcie miało miejsce w hotelu? To trudne, ale też nie najważniejsze. Liczy się intencja, komunikat i otwarcie przestrzeni do rozmowy – zauważa Dylak.

Hasło wzbudziło emocje

Ponadto hotele sieci Arche honorują również 10 proc. zniżki, wynikające z Karty Dużej Rodziny i Karty Seniora, a dzieci do 3. roku życia gościmy za darmo. Te działania mają zwrócić uwagę na rosnący problem demograficzny, a także zachęcić inne firmy do wdrażania kolejnych zachęt promacierzyńskich.

– To, co cenię najbardziej, to fakt, że Arche nie zatrzymuje się na powierzchni. Współpraca z zakładami karnymi, rewitalizacja obiektów, działania na rzecz dzieci – to wszystko pokazuje, że marka buduje coś więcej niż tylko sieć hoteli. Buduje wartości - wskazuje Dylak.

– Arche nie tylko proponuje benefity dla rodzin, ale przede wszystkim zwraca uwagę na dramatyczny spadek liczby urodzeń w Polsce. To temat, który dotyczy nas wszystkich, niezależnie od wieku, miejsca zamieszkania czy statusu zawodowego – dodaje.

Jak przyznaje ekspertka, samo hasło "#ZróbDziecko w hotelach Arche" wzbudziło emocje, co w komunikacji marketingowej często oznacza sukces. Jest mocne, prowokacyjne, ale też zatrzymujące – skłania do refleksji nad tym, co kryje się za tą kampanią.

– Zasięgowo kampania już odniosła sukces – setki reakcji i komentarzy pokazują, że temat rezonuje. Czy wpłynie na dzietność w Polsce? To pytanie pozostaje otwarte. Ale z pewnością wpłynie na rozpoznawalność marki, zwiększy liczbę rezerwacji i – co najważniejsze – otworzy ważną dyskusję społeczną. A to już bardzo dużo – stwierdza.

– Z pełnym przekonaniem kibicuję tej inicjatywie – nie tylko jako specjalistka od komunikacji, ale przede wszystkim jako mama, która wie, jak ważne jest wsparcie i zrozumienie w codziennym życiu rodzinnym – dodaje.

Dyskusja na temat inicjatywy miała miejsce m.in. pod linkedInowym wpisem Artura Turkawińskiego, dyrektora Arche Hotel Nałęczów, gdzie pojawiły się setki – w zdecydowanej większości – pozytywnych komentarzy:

- To jest świetny przykład, jak biznes może wyjść poza swoją 'oczywistą' rolę i odpowiedzieć na realny, społeczny problem. Większość firm mówi o CSR i 'odpowiedzialności społecznej', ale rzadko kto ma odwagę połączyć to z prawdziwym wyzwaniem demograficznym. Arche pokazuje, że brand może nie tylko sprzedawać noclegi, ale też inicjować dyskusję i proponować rozwiązania tam, gdzie państwo i instytucje zawodzą — podzielił się opinią Amadeusz Szwabowicz, założyciel Solutions of Tomorrow.

- Widać tu kilka ważnych rzeczy: odważny marketing (hasło prowokuje, ale właśnie dzięki temu trafia do świadomości), realną wartość -benefity nie są symboliczne, tylko konkretne (finanse, wydarzenia rodzinne, wsparcie w ważnych momentach życia), nowe standardy ESG – bo odpowiedzialność biznesu to już nie tylko klimat czy środowisko, ale także wspólnota i przyszłe pokolenia — dodał.

- Czy to kontrowersyjne? Tak. Czy to skuteczne? Jeszcze jak. Takie działania pokazują, że liderzy rynku tworzą trendy, a nie tylko reagują - podsumował.

Natomiast Ewa Kryj-Satalecka, director of communication&marketind w Asseco Ppland, stwierdziła, że w jej odczuciu inicjatywa Arche to bardziej zabieg marketingowy niż "prodzieciowy".

Zasady programu

Jak podaje regulamin programu wspierania dzietności "Arche Pokolenia", program będzie realizowany w okresie od 15 września br. do 15 września 2026 r. Warunkiem udziału w programie jest skorzystanie przez parę, w okresie obowiązywania programu, z bazy hotelowej Arche. Skorzystanie z hotelu powinno polegać na zakupie usługi noclegowej (co najmniej jedna noc) oraz przenocowaniu przez parę w Hotelu.

Ponadto para powinna zgłosić swój udział w programie, w trakcie jego obowiązywania, w terminie 1-go miesiąca od dnia narodzin dziecka i wykazać, że dziecko urodziło się przed upływem 300 dni od daty skorzystania z noclegu w hotelu. Jeżeli chodzi o formalności, para musi przedstawić fakturę imienną za nocleg oraz skrócony odpis aktu urodzenia dziecka.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online