Przeglądarkową wersję Allegro w maju br. odwiedziło 18,14 mln internautów, co przełożyło się na 62,42 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualenemedia.pl. Z kolei Allegrolokalnie.pl, skierowany dla sprzedawców indywidualnych, zanotowało 5,09 mln odwiedzających i 17,54 proc. zasięgu.
Poziom 10 mln użytkowników przekroczyły jeszcze porównywarka Ceneo.pl (należąca do Allegro) i Mediaexpert.pl. Pierwszy serwis zanotował 13,2 mln odwiedzających i 45,44 proc. zasięgu, a drugi - 10,1 mln odwiedzających i 34,76 proc. zasięgu.
Grupa Allegro w drugim kwartale br. osiągnęła wzrost przychodów rok do roku o 28,4 proc. do 1,308 mld zł oraz zysku netto ze 185 do 295,9 mln zł, przy czym wpływy z Ceneo.pl zwalały, tak samo jak wydatki marketingowe.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mediapanel-czerwiec-2021-wirtualna-polska-ringier-axel-springer-polska-przed-facebook-onet-wyprzedzil-allegro,7170158113523329a ##

Sklep internetowy sieci RTV Euro AGD, działający pod adresem Euro.com.pl, odwiedziło 9,12 mln internautów, co przełożyło się na 31,38 proc. zasięgu. Aliexpress.com to jedyny zagraniczny serwis w zestawieniu, zanotował 6,21 mln użytkowników i 21,39 proc. zasięgu.
Empik.com przyciągnął 6,03 mln internautów (co dało 20,76 proc. zasięgu), Castorama.pl - 5,85 mln (20,13 proc. zasięgu), apteka internetowa Doz.pl - 5,54 mln (19,08 proc. zasięgu), natomiast eObuwie.com.pl (należące do grupy CCC) - 5,34 mln (18,39 proc. zasięgu).
Na początku marca br. w pełnej wersji ruszył w Polsce sklep internetowy Amazon. Działa u nas pod dwiema domenami, w maju Amazon.pl zanotował 4,3 mln użytkowników i 14,8 proc. zasięgu, a Amazon.com - 2,48 mln odwiedzających i 8,54 proc. zasięgu.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/spadek-udzialu-sprzedazy-przez-internet-w-czerwcu-wskaznik-najnizej-od-poczatku-roku,7170150721243265a ##

Z kolei aplikacja mobilna Allegro miała 8,9 mln użytkowników i 30,6 proc. zasięgu, była zdecydowanie najpopularniejszą z rodzimych aplikacji - druga w zestawieniu aplikacja OLX.pl miała 5,65 mln odwiedzających i 19,5 proc. zasięgu, a trzecie Jakdojade - 1,81 mln użytkowników i 6,2 proc. zasięgu (w badaniu Mediapanel uwzględniane są jedynie aplikacje audytowane).
Dziesięć witryn z zestawienia w maju łącznie miało 84,64 mln użytkowników (oczywiście bez uwzględnienia współodwiedzalności), wobec 86,22 mln w kwietniu. Tym samym miesiąc do miesiąca zanotowały spadek o 1,58 mln odwiedzających (1,8 proc.).
Na Allegro.pl liczba internautów zmalała o 672,1 tys. (3,6 proc.), na Ceneo.pl - o 218,9 tys. (1,6 proc.), a na Allegrolokalnie.pl - o 42,3 tys. (0,8 proc.). Najbardziej w dół poszły wyniki Aliexpress.com - o 882,7 tys., czyli 12,4 proc.

Na Mediaexpert.pl ubyło 96,5 tys. internautów (to 0,9 proc. w dół), na Euro.com.pl - 61,6 tys. (0,7 proc.), na Empik.com - 148,5 tys. (2,4 proc.), a na Doz.pl - 162,8 tys. (2,8 proc.).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/serwisy-dziennikow-bez-7-proc-uzytkownikow-najbardziej-w-dol-se-pl-wyborcza-biz-i-parkiet-com,7170149326485633a ##
Wzrost osiągnęły jedynie Castorama.pl i eObuwie.com.pl. W pierwszym serwisie liczba użytkowników zwiększyła się o 497,3 tys. (9,3 proc.), a w drugim - o 205,1 tys. (4 proc.).
Amazon.pl zanotował wzrost polskich internautów z 3,66 do 4,3 mln zł, a Amazon.com - spadek z 2,74 do 2,48 mln. W konsekwencji liczba użytkowników obu domen Amazona z miesiąca na miesiąc poszła w górę z 6,4 do 6,78 mln zł.












