Alior Bank zwycięzcą w konkursie Model Bank organizowanym przez firmę Celent

Alior Bank otrzymał nagrodę w międzynarodowym konkursie Celent Model Bank 2017, organizowanym przez firmę doradczą Celent. W kategorii „Nowe technologie dla konsumentów” („Emerging Technology For Consumers”) zwyciężył Dronn, czyli wirtualny doradca Alior Banku.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W konkursie Model Bank organizowanym przez międzynarodową firmę Celent, zajmującą się doradztwem i badaniami w zakresie usług finansowych, zwyciężył Dronn, czyli wirtualny doradca Alior Banku. Dronn został wyróżniony w kategorii „Nowe technologie dla konsumentów” („Emerging Technology For Consumers”). Nagrody w konkursie zostały wręczone 4 kwietnia br. w Bostonie podczas „Celent Innovation&Insight Day”. Alior Bank reprezentował Emil Duch, menedżer ds. wdrożeń projektów i optymalizacji, który jest odpowiedzialny za wdrożenie Dronna w Alior Banku.

Nagrody Model Bank przyznawane są najlepszym rozwiązaniom wykorzystującym  technologie w różnych obszarach mających decydujące znaczenie dla sukcesu w bankowości. Nominacje zgłaszane przez instytucje finansowe podlegają rygorystycznemu procesowi oceny firmy Celent. Analitycy oceniają wnioski dotyczące trzech podstawowych kryteriów: widocznych korzyści biznesowych związanych z wdrożonymi inicjatywami, stopień innowacyjności w branży oraz technologicznej lub wdrożeniowej doskonałości.

- Dronn to unikalne na rynku rozwiązanie wykorzystujące rozpoznawanie mowy, analizę semantyczną, syntezę mowy i biometrię głosu. Już wkrótce zaprezentujemy klientom nowe sposoby wykorzystania wirtualnego doradcy – powiedział Marcin Król, menedżer Zespołu Wdrożeń Projektów i Optymalizacji.

Dronn to wirtualny doradca zaprojektowany tak, by interaktywnie i w naturalny sposób prowadzić spersonalizowaną rozmowę telefoniczną z klientem banku. Reaguje na jego odpowiedzi, a także zadaje dopasowane pytania. Dronn został zbudowany w oparciu o technologię sztucznej inteligencji, biometrię oraz systemy rozpoznające, przetwarzające i analizujące naturalny język. W wielu procesach wirtualny doradca może całkowicie zastąpić agenta infolinii, przy zapewnieniu takiej samej efektywności działań. System aktualnie obsługuje połączenia wychodzące, jest wykorzystywany w miękkiej windykacji, przypominając klientom o zaległościach, a także wspiera bank w zbieraniu oświadczeń o rezydencji podatkowej (tzw. FATCA).

System jest na bieżąco rozwijany. W przyszłości ma zastąpić agentów infolinii w większości powtarzających się procesów, np. resetowaniu hasła do bankowości internetowej.

W 2016 r. projekt otrzymał nagrody w najbardziej prestiżowych międzynarodowych konkursach: „Distribution & Marketing Innovation Awards” (konkurs organizacji EFMA i firmy Accenture), „Retail Banker International”, „BAI Global Banking Innovation Awards”, a także w konkursie „Banking Technology Awards”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"