BIQdata.pl to serwis dostępny dla prenumeratorów cyfrowych treści "Gazety Wyborczej", zawierający materiały dziennikarskie w znacznym stopniu wykorzystujące analizy danych. Dzięki nim odbiorcy mogą lepiej zorientować się w jakiejś dziedzinie, zrozumieć zjawiska i trendy albo przewidzieć zdarzenia. Jest to pierwszy w Polsce serwis z kategorii data journalism, czyli dziennikarstwa opartego o dane. Publikacje o takim charakterze pokazują trendy w społeczeństwie, kulturze, gospodarce, istotne z punktu widzenia odbiorcy.
Allegro jest liderem polskiego e-commerce. Według szacunków analityków ma obecnie ok. połowy tego rynku, a przeważająca większość transakcji dotyczy nowych produktów, oferowanych przez profesjonalnych sprzedawców korzystających z platformy Allegro. Operator tej platformy, będąc liderem, dysponuje szczegółowymi przekrojowymi danymi na temat zachowań klientów i sprzedawców. Analiza tych danych może dać pogłębioną wiedzę o obecnych i spodziewanych trendach w e-commerce na całym rynku.

Pierwsza publikacja danych Allegro na BIQdata.pl dotyczy liczby zakupów w serwisie na tysiąc mieszkańców w poszczególnych powiatach. Zestawienie częściowo tylko potwierdza powszechne przekonanie o tym, że e-commerce jest domeną polskich miast.
- Mieszkańcy miast to ludzie nie tylko zamożniejsi, ale i z lepszym dostępem do Internetu czy nowoczesnych usług płatniczych, może więc wydawać się, że to oni są częstszymi użytkownikami sieciowych zakupów – wskazuje Vadim Makarenko, pomysłodawca i redaktor prowadzący BIQdata.pl . – Jednak z przeanalizowanych przez nas danych Allegro wynika, że istnieją powiaty , w których transakcji na mieszkańca jest statystycznie więcej niż w miastach.
Potwierdza to Paweł Klimiuk, dyrektor komunikacji korporacyjnej i PR w Allegro:
- Sklepy i centra handlowe są bardziej dostępne w dużych miastach, prawdopodobnie dlatego skłonność do zakupów przez Internet mają mieszkańcy mniejszych ośrodków.

Najświeższa publikacja pokazuje także rozmieszczenie paczkomatów InPost, które mogą być stymulatorem dla rozwoju e-commerce. Ostatnio Allegro i InPost zawarły porozumienie o strategicznej współpracy, znacznie obniżające ceny przesyłek i gwarantujące darmowe zwroty.
Allegro i BIQdata.pl planują następne publikacje opierające się o dane z serwisu Allegro, wskazujące trendy na polskim rynku e-commerce.
dostarczył

infoWire.pl











