Allegro wyprzedziło Wirtualną Polskę, w dół Radiozet.pl i mobilne OLX (Mediapanel z września)

We wrześniu br. spore wzrosty osiągnęły strony i aplikacje Grupy Polsat-Interia, ZPR Media i TVN, a także aplikacja mobilna TikTok. Grupa Allegro wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska, natomiast duże spadki zanotowały Radiozet.pl i aplikacja mobilna OLX.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wyniki badania Mediapanel pokazują, że we wrześniu br. strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 28,15 mln polskich internautów, co przełożyło się na 96,5 proc. zasięgu. Miesiąc wcześniej wydawca zanotował 27,95 mln użytkowników i 96,6 proc. zasięgu.

Liczba polskich użytkowników YouTube’a (serwisu i aplikacji) zmniejszyła się miesiąc do miesiąca z 25,2 do 25,04 mln zł. Grupa Ringier Axel Springer Polska zanotowała spadek z 22,3 do 22,78 mln odwiedzających, a przeglądarkowy Facebook - z 21,59 do 21,58 mln.

W górę Polsat-Interia, ZPR Media i TVN

Grupa Allegro osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 20,95 do 21,05 mln, dzięki czemu wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska, w której liczba internautów zmniejszyła się z 21,02 do 20,92 mln.

Znaczące wzrosty zanotowały Grupa Polsat-Interia (z 19,96 do 20,26 mln), Grupa Polska Press (z 16,45 do 16,74 mln), Grupa ZPR (z 14,52 do 14,94 mln) i Grupa TVN (z 12 do 12,39 mln).

Za to Grupa OLX zanotowała spadek z 18,59 do 17,85 mln odwiedzających, Grupa Eurozet - z 11,98 do 10,81 mln zł, a Grupa RMF - z 9,43 do 8,97 mln.

29,1 mln internautów w Polsce

Według Mediapanelu we wrześniu łączna liczba internautów w Polsce wynosiła 29,1 mln (0,2 mln więcej niż w sierpniu), a codziennie z internetu korzystało 24,2 mln osób (po wzroście o 0,1 mln miesiąc do miesiąca).

grafika

Interia.pl przed Wikipedią, w dół Fakt.pl

Google.com miesiąc do miesiąca zanotowało wzrost liczby polskich użytkowników z 27,12 do 27,14 mln, a Google.pl spadek - z 10,8 do 10,55 mln.

Na Onet.pl liczba internautów zwiększyła się z 18,82 do 18,93 mln, na Allegro.pl zmalała z 17,74 do 17,62 mln, a na WP.pl - z 16,09 do 15,97 mln. Interia.pl zanotowała spadek z 14,18 do 13,5 mln, przez co została wyprzedzona przez Wikipedię (wzrost z 13,57 do 14,65 mln).

Liczba użytkowników Radiozet.pl poszła w dół z 11,35 do 10,11 mln, a w przypadku Fakt.pl - z 9,65 do 9,51 mln.

grafika

Netflix i Instagram ze spadkami na komputerach

Na komputerach Grupa Google zanotowała 21,41 mln użytkowników i 73,4 proc. zasięgu (wobec 21,43 mln internautów i 74 proc. zasięgu w sierpniu). YouTube zanotował spadek z 15,49 do 15,44 mln odwiedzających, a przeglądarkowy Facebook - wzrost z 14,55 do 14,65 mln.

Na przeglądarkowym Instagramie liczba użytkowników zmalała z 4,86 do 4,54 mln, a na Netfliksie - z 4,63 do 4,42 mln.

grafika

Google.pl zanotowało na komputerach spadek z 21,02 do 20,93 mln, a Google.pl - z 8,72 do 8,56 mln.

Natomiast na Allegro.pl liczba internautów zwiększyła się z 11,15 do 11,4 mln, na WP.pl - z 7,99 do 8,37 mln, a na Onet.pl - z 7,64 do 7,92 mln.

grafika

Polsat-Interia przed Grupą WP w mobile’u

Na smartfonach i tabletach Grupa Google zanotowała spadek liczby użytkowników miesiąc do miesiąca z 25,63 do 25,48 mln, a YouTube - z 23,05 do 22,56 mln.

Grupa Polsat-Interia mimo spadku liczby odwiedzających z 18,74 do 18,67 mln wyprzedziła Grupa Wirtualna Polska, która zanotowała spadek z 18,77 do 18,4 mln.

Grupa ZPR Media osiągnęła wzrost z 13,96 do 14,2 mln, a w serwisach i aplikacjach Grupy Eurozet liczba internautów zmalała z 11,63 do 10,29 mln.

grafika

Na Google.com w mobile’u liczba użytkowników zmniejszyła się z 23,48 do 22,88 mln, na Onet.pl - z 17,81 do 17,65 mln, a w przeglądarkowym Facebooku - z 16,68 do 15,97 mln.

YouTube.com zanotował spadek z 14,57 do 13,46 mln odwiedzających, przez co przesunął się o dwie pozycje w dół.

grafika

YouTube mocno w dół, TikTok przed OLX

Aplikacja Google’a osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 22,36 do 22,47 mln, ta Facebooka - z 21,09 do 21,12 mln, a ta YouTube’a spadek - z 21,09 do 20,71 mln.

Jeszcze więcej straciła aplikacja OLX - liczba jej użytkowników zmalała z 11,51 do 8,16 mln.

Za to TikTok osiągnął kolejny rekordowy wynik w Polsce, po wzroście z 8,06 do 8,4 mln internautów.

grafika

Wśród aplikacji objętych w badaniu Mediapanel audytem, czyli należących do wydawców, dla których Polska jest głównym rynkiem działalności, zdecydowanie na czele jest bez zmian Allegro, którego aplikacja miesiąc do miesiąca osiągnęła wzrost z 8,98 do 9,1 mln internautów.

Natomiast w OpenFM mobile liczba użytkowników zmalała z 1,05 mln do 754,1 tys., a w aplikacji Jakdojade - z 2,2 do 2 mln.

grafika

Do badania wykorzystano dane o strukturze pochodzące z badania NetTrack Kantar Polska oraz badania Maluchy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów