Coroczny raport ZenithOptimedia jest sporządzany na podstawie wpływów jakie poszczególne firmy uzyskują z prowadzonych przez siebie biznesów z segmentów reklamy oraz mediów.
W zestawieniu za 2015 r. podkreślono, że koncern Alphabet - gromadzący wszystkie biznesy firmowane wcześniej przez Google - jest zdecydowanym i samotnym liderem. Z kwotą 59,6 mld dol. przychodów z reklam i mediów bije na głowę wszystkich konkurentów, a jego wyniki są o 166 proc. wyższe niż drugiego na liście koncernu Walt Disney Company (22,5 mld dol.).
Do pięciu ujętych w rankingu firm reprezentujących segment internetowy - Google’a, Facebooka, Baidu, Yahoo i Microsoftu trafiło w sumie 19 proc. wydatków na reklamę w mediach.
Czterech graczy w zestawieniu poprawiło swoje pozycje w porównaniu z rokiem 2014. Facebook awansował z miejsca dziesiątego na piąte, Baidu z kolei z czternastego na dziewiąte. Yahoo poprawiło swoją pozycję o trzy miejsca (obecnie jest na piętnastym), a Microsoft zajmuje pozycję siedemnastą - awans o 4 oczka.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/google-kontroluje-12-proc-globalnych-wydatkow-reklamowych-facebook-z-najszybszym-wzrostem ##
Facebook jest jednocześnie firmą, która w rankingu odnotowała największy wzrost rok do roku - o 65 proc. Drugim najdynamiczniej rosnącym graczem jest Baidu (wzrost o 52 proc.), a na trzeciej pozycji znalazł się Alphabet (17 proc.).
W komunikacie towarzyszącym rankingowi ZenithOptimedia nie podał konkretnych kwot, które osiągnęły poszczególne firmy ze swojej działalności reklamowej i mediowej. Jednak kilka serwisów (m.in. Statista) na podstawie zebranych samodzielnie od ZenithOptimedia danych opublikowały te wyniki dotyczące czołówki zestawienia.











