Na koniec kwietnia WPP i Kantar podały wyniku rankingu 75 najcenniejszych marek w branży retail. Wartość pierwszej dziesiątki brandów poszybowała w 2020 roku o 12 proc., osiągając wartość 1,5 biliona dolarów.
Amazon numerem jeden na świecie
Ranking otwiera Amazon z ogromną przewagą nad resztą stawki. Należąca do Jeffa Bezosa marka wyceniana jest w tym roku na 415,9 mld dolarów, co jest o 32 proc. lepszym wynikiem niż w roku ubiegłym. Od ubiegłorocznego rankingu Amazon jest także najcenniejszą marką w ogólnym rankingu BrandZ.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nike-najcenniejsza-marka-odziezowa-ranking-brandz ##
Podium uzupełniają chińska Alibaba (właściciel m.in. platformy ecommerce Aliexpress), której wartość wyceniono na 152,5 mld dolarów (+16 proc. rdr.) oraz amerykański McDonald's, wart 129,3 mld dolarów.

W pierwszej dziesiątce znalazły się także trzy marki luksusowe - Louis Vuitton (miejsce 5., 51,8 mld dol.), Chanel (miejsce 9., 36,1 mld dol.) oraz zamykający tę część rankingu Hermès (33 mld dol.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/louis-vuitton-najcenniejsza-marka-luksusowa-w-rankingu-brandz ##
Do czołówki zestawienia weszły także dwie amerykańskie detaliczne sieci handlowe - markety budowlane The Home Depot (numer 4., 57,6 mld dolarów) oraz dyskontowy Walmart (numer 8., 45,8 mld dol.).

Koronawirus a światowy handel

W raporcie nie zabrakło wątku koronawirusa. - Handel detaliczny był na pierwszej linii frontu podczas blokady koronaawirusowej, a miliony pracowników narażały się na ryzyko, służąc społeczeństwom. Bez ich wysiłku sytuacja byłaby o wiele gorsza, a konsumenci będą pamiętać o markach i pracownikach, którzy umożliwili społeczeństwom dalsze funkcjonowanie. Podkreśla to niekwestionowane miejsce handlu detalicznego jako kamienia węgielnego w życiu ludzi na całym świecie - komentuje Ian McGarrigle, przewodniczący Światowego Kongresu Handlu Detalicznego, który współtworzy raport.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mcdonald-s-najcenniejsza-marka-fast-food-rankingu-brandz-2019,7170867261707905a ##
David Roth, CEO The Store WPP regionów EMEA i Azji oraz prezes projektu BrandZ podkreśla z kolei, że "kryzys związany z koronawirusem pokazuje zasadniczą rolę, jaką odgrywa handel detaliczny zarówno w naszym codziennym życiu, jak i w całej gospodarce światowej". - Dwadzieścia dwa lata analizy danych BrandZ konsekwentnie potwierdza, że silne marki pomagają swoim firmom przetrwać burzliwe czasy - ocenia Roth.

Zestawienie powstało we współpracy z współpracy ze Światowym Kongresem Handlu Detalicznego, który z powodu koronawirusa został przeniesiony z kwietnia na październik.











