Amazon najcenniejszą marką na świecie, próg 200 miliardów dolarów przełamany. Ferrari najsilniejszą marką na świecie

Amazon został najcenniejszą marką na świecie w rankingu Brand Finance Global 500. Wycena firmy Jeffa Bezosa osiągnęła nieprzekraczalny do tej pory próg 200 miliardów dolarów. Najsilniejszą marką na świecie zostało włoskie Ferrari.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Amazon najcenniejszą marką na świecie, próg 200 miliardów dolarów przełamany. Ferrari najsilniejszą marką na świecie

Brand Finance co roku publikuje autorski ranking najbardziej wartościowych i mocnych marek. W pierwszej firmy są oceniane według ich finansowej wartości. W drugiej marki porządkuje się według kilku czynników składających się na siłę brandu - są to m.in. kondycja ekonomiczna marki, prognoza jej przychodów lojalność i przywiązanie klientów.

Tegoroczną edycję raportu zaprezentowano na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos.

Amazon liderem trzeci rok z rzędu

Ranking najcenniejszych marek wygrał kolejny rok z rzędu Amazon. Wartość giganta e-commerce wzrosła o 17,5 proc., z kwoty 187,9 mld dol. do aż 200 miliardów dolarów. To najwyższa wycena, jaką kiedykolwiek uzyskał jakikolwiek brand w historii zestawienia Brand Finance.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/7-mln-zl-na-promocje-funduszu-sprawiedliwosci-w-ub-r-wirtualna-polska-wplywy-od-ms-ponizej-1-proc-naszych-przychodow,7170765661751425a ##

Ponad połowę miejsc z pierwszej dziesiątki rankingu zajęły koncerny technologiczne. Za Amazonem na podium uplasowały się Google (wycena 159,7 mld dol.) i Apple (spadek z drugiego, 140,5 mld dol.). Dalej znalazły się Microsoft i Samsung, które utrzymały zeszłoroczne pozycje. Facebook zajął miejsce siódme z wyceną na poziomie 79,8 mld dol. Dziesiątkę zamyka chiński Huawei, wyceniony na 65 mld dol. (skok z miejsca 12.).

grafika

W rankingu sektorowym, technologie mają niewielką przewagę nad bankowością (14 proc. vs. 13,1 proc.). Co ciekawe, w rankingu najcenniejszych marek znalazło się 66 banków przy 46 firmach technologicznych. Podium zamykają sprzedawcy detaliczni (45 marek, 11,3 proc. udziałów).

grafika

W zestawieniu podzielonym na poszczególne kraje zdecydowanym liderem są Stany Zjednoczone, reprezentowane w Brand Finance Global 500 przez 205 marek. Dalej są Chiny (70), Japonia (36), Niemcy (21), Francja (32) i Wielka Brytania (20 marek).

grafika

Swoją wartość (w proc.) najbardziej w skali roku zwiększyły Tesla, Instagram, Mitsubishi i Lidl. Na przeciwnym biegunie zaś są Baidu, Fox, ABB oraz AT&T.

grafika
grafika

Ferrari ponownie najsilniejszą marką na świecie

Po raz drugi z rzędu Ferrari uznano za najsilniejszą markę na świecie, przed Disneyem i komunikatorem WeChat.

grafika

Ranking Top 500 Brand Finance Global 2020

grafika

grafika

grafika

grafika

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"