Amazon wycofuje reklamy z wyszukiwarki Google, wydawał na nie 50 mln dolarów rocznie

Koncern Amazon zrezygnował z emisji reklam swoich produktów w najbardziej eksponowanej sekcji wyszukiwarki Google. Firma nie komentuje swojej decyzji, według szacunków koncern wydawał rocznie na kampanie w Google około 50 mln dolarów. Przyczyną może być niższa od spodziewanej skuteczność reklam na głównej stronie wyszukiwarki oraz budowa przez Amazon własnego ekosystemu reklamowego.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Amazon wycofuje reklamy z wyszukiwarki Google, wydawał na nie 50 mln dolarów rocznie
Siedziba Amazon w Seattle, fot. Shutterstock.com

Według informacji podanych przez Bloomberga reklamy Amazona zniknęły z wyszukiwarki Google pod koniec kwietnia br. Chodzi o najbardziej eksponowaną sekcję reklamową na szczycie wyszukiwarki, na której pojawiają się oferty marek po wpisaniu konkretnej frazy i wyświetleniu wyników wyszukiwania.

Fakt rezygnacji przez Amazona z tej drogi reklamowania produktów potwierdziły w rozmowie z Bloombergiem anonimowe źródła w koncernie, a także firma marketingowa Merkle Inc. obserwująca rynek reklamowy związany z Google.

Przyczyny dla których Amazon zrezygnował z reklamowania się za pomocą formatu Shopping Ads nie są znane, koncern nie zdecydował się na oficjalne skomentowanie swojej decyzji.

Według Andy Taylora, dyrektora w Merkle Inc. przyczyną wycofania się Amazona mogły być statystyki wykazujące, że reklamowanie się w Shopping Ads nie jest na tyle skuteczne by usprawiedliwić wydatki ponoszone na ten cel. Z drugiej strony, jak wskazuje ekspert z Merkle Inc. Amazon jest obecnie na etapie budowania własnego ekosystemu reklamowego i może powoli przenosić właśnie tam niektóre swoje aktywności dotyczące komunikacji z klientami.

Według nieoficjalnych wyliczeń Amazon, który zaczął korzystać z Shopping Ads w 2016 r. wydawał rocznie na ten format ok. 50 mln dol., jednak wycofanie się koncernu nie będzie bardzo odczuwalne dla Google. Choć nie ujawnia on szczegółowych przychodów pochodzących z Shopping Ads, to według firm analitycznych wpływy z tego formatu rosną 3 razy szybciej niż z tradycyjnych reklam zamieszczanych w wyszukiwarce. Komentując rezygnację Amazona Google zaznaczył w komunikacie, że zmiana polityki reklamowej jego poszczególnych partnerów to nic wyjątkowego i za każdym razem jest przyjmowana przez Google ze zrozumieniem.

W I kwartale br. holding Alphabet wykazał wzrost przychodów o 26 procent, a zysk netto przekroczył kwotę 9,4 mld dolarów. Motorem kwartalnych wzrostów był koncern Google, który wypracował z górą 26,6 mld przychodów z segmentu reklamowego.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem