„Rak wybrał mnie sam” w kampanii Amazonek „Jest jak Jest - Mam wybór!” (wideo)

Federacja Stowarzyszeń "Amazonki" prowadzi kampanię pod hasłem "Jest jak Jest – Mam wybór!", której główna bohaterka od kilku lat zmaga się z chorobą nowotworową. Akcja obejmuje spot, sztukę teatralną, publikacje, warsztaty i spotkania edukacyjne.

km
km
Udostępnij artykuł:
„Rak wybrał mnie sam” w kampanii Amazonek „Jest jak Jest - Mam wybór!” (wideo)

Kampania "Jest jak Jest - Mam wybór!" rozpoczęła się w listopadzie ub.r. Amazonki chcą za jej pomocą wesprzeć kobiety, które zmagają się z zaawansowanym rakiem piersi i pokazać im potencjał możliwości jakie mają mimo przewlekłej choroby. "Naszym celem jest uświadomienie jak najszerszej rzeszy pacjentek, że mają możliwość wyboru metod leczenia." – mówi Krystyna Wechmann, założycielka i prezes Federacji Stowarzyszeń "Amazonki".

Jednym z elementów kampanii jest spot, którego bohaterką jest Jolanta Jędroszkowiak. "Raka nie wybrałam, wybrał mnie sam" - mówi w klipie mieszkanka Śremu, która od ponad 3 lat walczy z chorobą nowotworową. Po przejściu pełnej terapii skojarzeniowej wspólnie ze swoim lekarzem zdecydowała, że najlepszym wyborem dla niej będzie chemioterapia doustna, bo taka terapia pozwala jej opiekować się w domu wnuczką.

"Jest jak Jest - Mam Wybór!" to kampania długofalowa. Amazonki będą w trakcie jej trwania mówić o problemach leczenia raka w kontekście medycznym, psychologicznym oraz społecznym. Twórcy kampanii podkreślają, że w tytule kampanii zawarte są dwa ważne dla chorych kobiet aspekty. Pierwsza część hasła - "Jest jak Jest" - ma podkreślać, jak ważne jest uświadomienie sobie, że zaawansowany rak to nie koniec życia, ale jego etap, więc warto oswoić go i nauczyć się o nim mówić. Druga część hasła - "Mam wybór!" - ma uświadomić chorym, że wspólnie ze swoim lekarzem mają wpływ na wybór terapii i przebieg leczenia, tak by ich funkcjonowanie w trakcie leczenia było jak najbliższe życiu sprzed choroby.

grafika

Prócz spotu osią akcji będzie odgrywana w wielu miastach w Polsce sztuka teatralna pod tytułem "Jest jak jest", która ukazuje trzy lata walki jej bohaterki z chorobą nowotworową. W ramach wydarzeń kampanijnych odbędą się także warsztaty i spotkania edukacyjne w całej Polsce, powstaną filmy o historii i przyszłości federacji z udziałem m.in. Krystyny Wechmann, aktorki Hanny Śleszyńskiej i pisarki Krystyny Kofty, a także publikacja o raku piersi oraz dedykowany chorym i ich bliskim poradnik "Jest jak jest" o znaczeniu otwartej rozmowy w chorobie nowotworowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji