Dyrektor operacyjny AMC Networks odchodzi z firmy po 34 latach

Ed Carroll, wieloletni dyrektor operacyjny w AMC Networks, ustępuje ze stanowiska z końcem roku po 34 latach pracy w nowojorskiej grupie rozrywkowej. Odejście zbiega się z rozwojem platformy streamingowej AMC+.

ag
ag
Udostępnij artykuł:

Carroll pełnił tę funkcję od 2009 roku. Był zaangażowany w stworzenie AMC Studios, przewodził ekspansji AMC Networks w Europie, Ameryce Łacińskiej i Wielkiej Brytanii oraz nadzorował działalność międzynarodowych kanałów tematycznych. W ostatnich latach miał za zadanie nadzorować różne usługi streamingowe firmy, takie jak Acorn TV, Sundance Now, Shudder i ALLBLK, a także kierować uruchomieniem pakietu streamingowego AMC +.

Platforma AMC+ ruszyła w 2020 w Stanach Zjednoczonych w sieci kablowej Xfinity. Mogli z niej korzystać abonenci, którzy posiadają w pakiecie kanał AMC.  Później trafiła też do oferty tamtejszych platform Amazon Prime Video, Apple TV+, Dish Network i Sling TV. Jesienią ub.r. serwis pojawił się w ofercie platform Roku i YouTube TV, a latem br. w kanadyjskich wersjach Amazon Prime Video i Apple TV+. Nie wiadomo kiedy i w jakiej formie AMC+ pojawi się w Europie, w tym w Polsce.

Niejedyne odejście menadżera AMC

Wiadomość o zbliżającym się odejściu Carrolla wyszła na jaw miesiąc po tym, jak AMC Networks ujawniło, że prezes i dyrektor generalny Josh Sapan ustępuje ze stanowiska po 26 latach i przechodzi do roli wiceprezesa wykonawczego. Były szef Showtime Matthew Blank tymczasowo przejął stanowisko dyrektora generalnego, podczas gdy firma szuka zastępcy Sapana.

- Przez dziesięciolecia Ed był sercem i duszą AMC Networks. Był szczególnie zaangażowany w produkcje i filmy, które przyniosły sukces firmie, a także w to, że AMC Networks jest doskonałym miejscem do pracy - poinformował w oświadczeniu Josh Sapan. Te produkcje to m.in. “Mad Men”, “Breaking Bad”, “Better Call Saul” i “The Walking Dead”.

- Jego długa historia budowania silnych marek AMC Networks i potężnej oryginalnej biblioteki treści ułatwia teraz osiągnięcie pozycji światowego lidera w treściach streamingowych - stwierdził tymczasowy dyrektor generalny AMC Matthew Blank.

Kanały AMC w Polsce

W Polsce amerykański koncern posiada kanały: AMC (wcześniej MGM), CBS Reality, Sundance TV, Extreme Sports Channel, i Polsat JimJam). W przeszłości firma była też właścicielem CBS Action, CBS Drama i Outdoor Channel, które już nie są dostępne na polskim rynku. Bogatszą ofertę firma ma na przykład na Węgrzech, Słowacji i w Czechach, gdzie są dostępne także Spektrum, Spektrum Home, TV Paprika, MiniMax, MagaMax, Sport 1, Sport czy Film+.

ag
Autor artykułu:
ag
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"