„Ameryka Express” to polska wersja formatu „Peking Express”, której dwie pierwsze edycje w naszym kraju nosiły nazwę „Azja Express”. Reality-show zakłada rywalizację par złożonych z gwiazd, które mają przebyć wyznaczoną trasę, dysponując minimalnym budżetem w kwocie 1 dolara na dzień na osobę (suma ta musi wystarczyć na wyżywienie), nie mogą płacić za transport i nocleg. Drużyna, która dotrze jako ostatnia do wyznaczonego w danym odcinku celu jest eliminowana.
Druga edycja programu realizowana była w położonej w Ameryce Środkowej Gwatemali i leżącej w Ameryce Południowej Kolumbii. Zdjęcia realizowane były pod koniec zeszłego roku.
Wolszczak, Deląg, Pisarek i Markowska wśród uczestników, Daria Ładocha gospodynią
Do Ameryki Środkowej i Południowej wyruszyło osiem par:

- Grażyna Wolszczak z synem Filipem Sikorą- Paweł Deląg z Dariuszem Lipką,- Karolina Pisarek z przyjaciółką Martą Gajewską-Komorowską,- Małgorzata Heretyk z Ernestem Musiałem,- Patrycja Markowska z Żanetą Luberą,- Iwona Benjamin wraz z mężem Reggie,- bracia Grzegorz i Rafał Collins,- Marcin „Różal” Różalski z Bartoszem Fabińskim
Prowadzącą drugiej odsłony „Ameryki Express” została Daria Ładocha, zwyciężczyni „Agent - Gwiazdy 2”. Względem poprzedniej edycji projektu zastąpiła Agnieszkę Woźniak-Starak, która została główną gospodynią realizowanego wiosną ub.r. dla TVN7 „Big Brothera”, a w sierpniu ub.r. w tragicznych okolicznościach zginał jej mąż Piotr.


Portal Wirtualnemedia.pl dowiedział się, że premierowe odcinki „Ameryki Express 2” TVN będzie pokazywać w środy o godz. 21.30, począwszy od 4 marca 2020 roku. Druga edycja reality-show będzie liczyć 13 odcinków.
Program produkowany jest na podstawie holendersko-belgijskiego formatu „Peking Express”. Producentem jest Jake Vision.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-agent-gwiazdy-4-reality-show-tvn-stabilne-wyniki,7171068664141953a ##
Poprzednia odsłona „Ameryki Express” na antenie TVN pokazywana była w środy o godz. 21.30, w okresie od 5 września do 28 listopada 2018 roku. Średnia widownia premierowych odcinków programu wyniosła 1,53 mln osób, co przełożyło się na 12,77 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 18,34 proc. w grupie komercyjnej 16-49.











