AMS i Ströer wygrały przetarg na wiaty przystankowe w Warszawie, CAM składa skargę

Na mocy wygranego przetargu AMS i Ströer Polska w ciągu 3 lat wymienią na nowe prawie 1,6 tys. wiat przystankowych w Warszawie, w zamian za co będą mogły sprzedawać na nich reklamy. Przy czym takie rozstrzygnięcie zamierzają zaskarżyć spółki grupy CAM, które też starały się o to zlecenie.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

- Pierwsze 180 wiat powinno pojawić się w ciągu roku od podpisania umowy. Na wymianę wszystkich 1580 przystanków prywatny inwestor będzie miał 3 lata. W zamian będzie mógł zarabiać na umieszczonych tam nośnikach reklamowych - opisuje współpracę z AMS i Ströerem Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy.

Ok. 625 z tych przystanków, zlokalizowanych w śródmieściu i dzielnicach ościennych, zostanie wyposażonych w wiaty zgodne z projektem wskazanym przez władze Warszawy. Na pozostałych przystankach  będą mogły stanąć wiaty z seryjnej produkcji, zaproponowane przez AMS i Ströer , ale zaakceptowane uprzednio przez miasto. Na obszarach objętych nadzorem konserwatorskim oraz w miejsce wiat z produkcji seryjnej firmy będą mogły zainstalować wiaty wg trzeciego projektu, tzw. konserwatorskiego.

W czasie trwania umowy AMS i Ströer będą odpowiadać za utrzymanie i konserwację wiat. W zamian otrzymają prawo do korzystania przez prawie 9 lat z umieszczonych na nich powierzchni reklamowych. Środki ze sprzedaży reklam na tych nośnikach będą jedynymi zyskami firm, bowiem miasto nie udzieli im żadnego dofinansowania.

AMS i Ströer zdobyły to zleceni w przetargu, w którym zaoferowały współpracę na dokładnie 106 miesięcy, kwotę referencyjną w wysokości 0,01 zł i 0,1 proc. dla władz stołecznych w przychodach firm z tytułu zlecenia. Z kolei spółki CAM Polski Outdoor i CAM Media zaproponowały umowę na 140 miesięcy, kwotę referencyjną wynoszącą 212 mln zł oraz 44 proc. udziału m.st Warszawy w ich przychodach. Oferta AMS i Stroer otrzymała w postępowaniu 95,01 pkt, a oferta CAM - 73,15 pkt.

Konsorcjum CAM Polski Outdoor i CAM Media już zapowiedziało, że zaskarży takie rozstrzygnięcie przetargu - do czego ma prawo w ciągu najbliższych dni, bowiem umowa z wybranym partnerem najwcześniej może zostać zawarta 7 grudnia. Firmy oceniają, że oferta AMS i Ströera nie spełnia jednej z zasad eksploatacji wiat seryjnych stanowiącej, że „ławka powinna zostać zamontowana na całej długości wiaty poza miejscem usytuowania gabloty informacyjnej”. „Tymczasem oferta konsorcjum AMS i Stroer Polska zakłada, że ławka nie będzie umieszczana ani na gablotach informacyjnych, ani na reklamowych, a więc nie spełnia co najmniej jednej z przesłanek postępowania. Poza samym faktem niespełnienia wytycznych sprawa ta ma także dodatkowy, istotny aspekt: krótsza ławka oznacza większą powierzchnię reklamową, dzięki czemu taka oferta może być korzystniejsza pod względem finansowym od ofert spełniających wszystkie wytyczne” - czytamy w komunikacie CAM Polski Outdoor i CAM Media.

Firmy podkreślają też, że władze Warszawy powinny zaczekać z rozstrzygnięciem tego przetargu do orzeczenia sądowego w sprawie skargi, którą złożyła ubiegająca się wcześniej o to zlecenie firma Clear Channel Poland. Rozstrzygnięcie to ma zostać ogłoszone w najbliższą środę. „Wybranie przez Miasto oferty pomimo złożonych i nierozstrzygniętych skarg lub wniosków wszystkich pozostałych uczestników postępowania (niezależnie od formy ich podniesienia), należy w powyższej sytuacji uznać za kontrowersyjne” - oceniają CAM Polski Outdoor i CAM Media.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące