Analitycy spodziewają się likwidacji 'Dziennika'

Analitycy Domu Maklerskiego PKO BP, w raporcie z 26 września,podwyższyli rekomendację dla akcji Agory do 'akumuluj' z'neutralnie'. Cenę docelową obniżono wprawdzie do 32,0 zł z 38,0zł, ale analitycy spodziewają się likwidacji "Dziennika", któryjest jednym z głównych rywali "Gazety Wyborczej".

isb / kk
isb / kk
Udostępnij artykuł:

"Od dłuższego czasu oczekujemy likwidacji 'Dziennika' -wydawanego przez Axel Springer tytułu konkurencyjnego dla "GazetyWyborczej". Ostatnie dane ZDKP dotyczące wysokości oraz strukturysprzedaży 'Dziennika' w naszej ocenie sugerują bliską agonię tytułuw obecnej formule. Równocześnie uważamy, iż wobec corazwyraźniejszych sygnałów braku sukcesu, wydawca 'Dziennika'zdecyduje się na likwidację tytułu" - czytamy w raporcie. Analitycyzastrzegają jednak, że nawet likwidacja konkurencyjnego tytułu niepozwoli Agorze na podwyższenie ceny 'GW', ani na obniżenie kosztówmarketingowych. Co więcej spadek sprzedaży dzienników opinii sązmiany pokoleniowe (technologiczne). Według danych ZKDP w sierpniusprzedaż 'GW' spadła w sierpniu o 15 r/r (pod względem sprzedanychegzemplarzy), a 'Dziennika' o prawie połowę.

Analitycy DM obniżyli cenę docelową dla akcji Agory do 32,0 złza sztukę. W dniu wydania rekomendacji kurs wynosił 28,60. Wponiedziałek spadł o 3,72% do 27,99 zł za akcję.

"Pomimo braku oczekiwanych przez nas wydarzeń, które mogłybystać się impulsami do wzrostu ceny akcji (oraz pomimo ryzyk, np.kolejnej drogiej akwizycji), przecena Agory sprowadziła kurs akcjido poziomu, przy którym wydajemy rekomendacje: akumuluj" - czytamyw raporcie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii