Android i Windows Phone dla oszczędnych, iPhone’y dla bogatszych

Użytkownicy systemów operacyjnych Android i Windows Phone najchętniej sięgają po tanie modele smartfonów. Osoby używające iPhone’ów częściej kupują te droższe.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Firma analityczna IDC zebrała dane dotyczące różnic w światowej sprzedaży smartfonów w drugim kwartale 2014 roku. Wskazują one na charakterystyczne tendencje i zachowania użytkowników telefonów wyposażonych w różne systemy operacyjne.

Analiza IDC wskazuje, że zwolennicy najpopularniejszego obecnie na rynku mobilnym systemu Android wybierają najczęściej smartfony z najniższej półki cenowej. Prawie 60 procent sprzedanych smartfonów kontrolowanych przez system Google’a to modele kosztujące mniej niż 200 dolarów. Pozostałych 40 procent rozkłada się po równo wśród aparatów ze średniej i najwyższej półki. Trzeba zaznaczyć, że w segmencie urządzeń z Androidem panuje największa konkurencja, a udział w nim firm azjatyckich jest coraz bardziej znaczący.

grafika

Zupełnie inaczej wygląda sytuacja wśród smartfonów pochodzących od firmy Apple. Aż 85 procent aparatów tego producenta sprzedanych w drugim kwartale tego roku to modele kosztujące najwięcej w całej ofercie. Po tańsze iPhone’y sięgnęło jedynie 15 procent użytkowników urządzeń Apple’a. Dane IDC wskazują jednak, że powoli rośnie rzesza użytkowników, którzy są skłonni kupić wprowadzony niedawno budżetowy model iPhone’a, choć na tle konkurencji i tak lokuje się on na średniej półce cenowej.

Podobne proporcje jak w wypadku Androida są segmencie smartfonów z systemem Windows Phone. 60 procent sprzedanych smartfonów z tym oprogramowaniem to urządzenia tanie. Na najdroższe modele zdecydowało się jedynie 15 procent użytkowników, natomiast jedna czwarta sięgnęła po smartfony ze średniej półki.

grafika

Wszystko wskazuje więc na to, że w wypadku smartfonów z Androidem i Windows Phone lokomotywami napędzającymi sprzedaż będą wciąż budżetowe modele. Natomiast  w wypadku Apple’a rosnące powodzenie tańszego modelu iPhone’a 5 może w przyszłości nieco zmienić obecną tendencję klientów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach