Animowany taniec w spocie promującym polską prezydencję w UE (wideo)

Ministerstwo Spraw Zagranicznych zaprezentowało animowany spot promujący objęcie przez Polskę prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. Filmik - oparty na motywie tańca - wyprodukowało studio Platige Image, a wyreżyserował Tomasz Bagiński.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Spot promujący objęcie przez Polskę w Radzie Unii Europejskiej to animacja pokazująca taniec, który jest katalizatorem różnych przemian. I tak zmienia się bohaterka: zamyśloną i nieco apatyczną kobietę z początku zastępuje dynamiczna i zmysłowa tancerka. Zmienia się też otoczenie - zimna, miejska architektura biurowa (budynki, ławki, drzewa) dosłownie unosi się w powietrzu i wiruje w takt walca, by wrócić pod koniec filmiku w nieco innym układzie. Wreszcie zmienia się też towarzystwo pary bohaterów - w finałowej scenie widzimy grupę kilkudziesięciu osób tańczących razem z nimi.

Spot ma symbolizować spotkanie różnych kultur i narodów, które są podstawą istnienia Unii Europejskiej. - Film posłuży popularyzacji wiedzy na temat polskiej prezydencji i naszego zaangażowania w integrację europejską oraz prezentacji Polski jako kraju nowoczesnego, rozwijającego się i innowacyjnego - opisuje Mikołaj Dowgielewicz pełnomocnik rządu ds. polskiej prezydencji.

Obszerniej symbolikę spotu wyjaśnia jego reżyser Tomasz Bagiński. - To Polak jest inicjatorem zdarzeń w filmie i to on dokonuje przemiany rzeczywistości. Ponieważ poruszamy się w obszarze symboli, alegorii i dosyć poetyckich skojarzeń naturalnym sposobem pokazania tej przemiany, ale także samej idei prezydencji był taniec. Europa jest w naszym filmie piękną kobietą zamkniętą w chłodnej, dość zachowawczej architektonicznie przestrzeni. Przestrzeń jest również solidnie, choć trochę przyziemnie zaprojektowana. Europa w pierwszych ujęciach filmu jest bardzo piękna, ale trochę brakuje jej życia. W luce pomiędzy budynkami pojawia się sylwetka mężczyzny. To w naszym filmie symbol Polski. Ten nowy bohater wciąga Europę do tańca i w ten sposób ożywia zarówno ją jak i otaczającą architekturę, prowadza w życie. Na końcu filmu, choć pozornie opuszczamy to samo miejsce, to na twarzy naszej bohaterki, Europy budzi się cień uśmiechu, światło w przestrzeni jest dużo cieplejsze i bardziej pozytywne - opisuje.

Spot pod kierownictwem Bagińskiego stworzyło ponad 20 artystów i grafików współpracujących z Platige Image. Prace nad filmem trwały około 9 miesięcy - od storyboardu po finalną wersję w 3D stereo. Choreografię tańca bohaterów przygotował Agustin Egurrola, natomiast muzykę skomponował Adam Skorupa, wykorzystując zmodyfikowany nieco walc wiedeński, który uwspółcześnił, dodając elementy typowe dla muzyki rozrywkowej.

- Chcieliśmy by muzyka łączyła w sobie elementy typowe dla wspólnoty europejskiej, Polski oraz współczesnej kultury popularnej - tłumaczy Skorupa. - Walc to jeden z najbardziej europejskich tańców, elementy fortepianu dodają mu nieco chopinowskiej nuty, a współczesna dynamika przywołuje nowoczesne utwory taneczne – dodaje.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu