Kampania ma przekonać kobiety do regularnych badań ginekologicznych oraz sprawdzania swoich rodzinnych obciążeń nowotworowych. Organizatorzy akcji przekonują, że bardzo ważne jest wzajemne mobilizowanie się kobiet oraz edukacja w zakresie objawów i wczesnego wykrywania choroby.
Każdego roku w Polsce rozpoznaje się około 3,5 tys. nowych zachorowań na raka jajnika, a umiera około 2,5 tys. kobiet. Nowotwory złośliwe jajnika są na piątym miejscu pod względem częstości zgonów u kobiet. Umieralność z powodu nowotworów jajnika w Polsce jest średnio 15 proc. wyższa niż przeciętna dla krajów Unii Europejskiej.
Ambasadorką akcji została aktorka Anna Dereszowska, która z powodu raka jajnika w wieku dziewięciu lat straciła mamę. Symbolem kampanii jest specjalnie stworzona koszulka, której zadaniem jest przekonanie kobiet o tym, żeby zaczęły dbać o swoje zdrowie.

W ramach kampanii organizowany jest konkurs na bezpłatne badania. Prowadzony będzie na łamach takich magazynów jak „Poradnik Domowy”, „Pani Domu”, „Przyjaciółka”, „Vita” i „Moje Smaki Życia”.
Partnerami merytorycznymi nad kampanią zostały: Polskie Towarzystwo Onkologiczne, Zakład Genetyki i Patomorfologii, Międzynarodowe Centrum Nowotworów Dziedziczonych oraz Polskie Towarzystwo Ginekologiczne. Jej sponsorzy to Ogólnopolska Sieć LabolatoriówAlab, Astra Zeneca Pharma Polska, Genesis Centra Genetyka Medyczna, Golden Rose.
Patronat medialny nad kampanią objęły magazyny: „Poradnik Domowy”, „Przyjaciółka”, „Pani Domu”, „Vita”, ,,Moje Smaki Życia”, „Kropka TV”, „Warsaw Press”, „Imperium Kobiet” oraz portale abcZdrowie.pl, polki.pl, naobcasach.pl, planetakobiet.pl, 4allwoman.pl, zwrotnikRaka.pl, PubliczneCentraOnkologii.pl.

Koszulkę kampanii zaprojektowała Ida Nowosielska - Deerlogo, zdjęcia wykonała Grażyna Gudejko. Plakat do kampanii przygotowała Aleksandra Frontczak.











