Anna Lubowska (wywiad)

Rozmowa z Anna Lubowską, prezesem SAR i domu mediowegoMediaedge:cia.

Robert Stępowski
Robert Stępowski
Udostępnij artykuł:

Robert Stępowski: Branża była przygotowana na nadejściekryzysu?Anna Lubowska: Tak. Ale trzeba pamiętać, że tasytuacja jest bardzo płynna i trudno powiedzieć, czy jesteśmynaprawdę dobrze przygotowani do tej sytuacji.

Z tego co pokazują analizy w agencjach reklamy i domachmediowych w ostatnich miesiącach nie było dużych cięć wynagrodzeń,ani redukcji zatrudnienia.Posiadamy analizę branży uwzględniającą pierwszy kwartał tego rokuoraz kwiecień. W drugim półroczu wszystko może się zmienić.Wszystko generalnie zależy od tego na ile wejdziemy w ten kryzys,na ile nasi klienci będą obcinać budżety i na te pytania nikt niepotrafi nikt odpowiedzieć. To zależy nie tylko od kondycji naszejgospodarki, ale także od tego co dzieje się w Europie i na świecie.Duzi, międzynarodowi klienci kiedy muszą ciąć koszty szukają ich narynkach, które stosunkowo dobrze sobie radzą. Więc nawet jeśli naszrynek sobie jakoś z kryzysem poradzi, to nie oznacza jeszcze, żenie ucierpimy w związku z tym co dzieje się na świecie.

Czy, rzeczywiście dane za pierwszy kwartał, którepoznamy pod koniec wakacji mogą być dla branży i ogólnie gospodarkizaskakujące i niestety mało optymistyczne?Raczej we wrześniu - październiku będziemy mogli coś więcejpowiedzieć o naszej sytuacji. W miesiącach wakacyjnych zwyklereklamodawcy ograniczają wydatki. Tak więc wrzesień pokaże namgdzie tak naprawdę jesteśmy i obawiam się, że wtedy może sięjeszcze dużo zmienić na rynku.

Czyli czego możemy się spodziewać?Ja myślę, że ten rok zamkniemy na poziomie -15 proc.

Jak na te spadki będą reagować agencje i domymediowe?Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Duże agencje, któreobsługują dużych klientów międzynarodowych, ale także średnich imałych lokalnych będą miały dużo łatwiej. Tak samo będzie wprzypadku podmiotów obsługujących możliwie szerokie spektrumklientów z różnych branż. W ten sposób będą mogli równoważyć ubytkiz jednej branży dochodami z drugiej.Wiem już na pewno, że zmieniła się diametralnie sytuacja na rynkupracy w naszym sektorze. Jeszcze nigdy, w mojej 16-letnie pracy wdomu mediowym, nie trafiło do mnie tyle ofert od osób poszukującychpracy jak w tym roku. Musze zaznaczyć, że nie są to tylko osobypoczątkujące, ale również z dużym doświadczeniem zawodowym. Mogębez wątpienia powiedzieć, że w przeciwieństwie do minionego roku, wtej chwili mamy rynek pracodawcy, a nie pracownika.

Robert Stępowski
Autor artykułu:
Robert Stępowski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"