Celem kampanii „Śniadaniowa Klasa” jest promowanie zasad zdrowego odżywiania, ze szczególnym uwzględnieniem śniadania (również drugiego śniadania), jako podstawowego posiłku w ciągu dnia. Akcja jest skierowana przede wszystkim do dzieci w wieku szkolnym i ich rodziców. - Śniadanie to ważny moment w ciągu dnia: czas rozmowy i czerpania radości z tego, że możemy być razem. Takie wspólne, rodzinne śniadanie pozytywnie nastraja na cały dzień - podkreśla Anna Popek, ambasadorka kampanii.
W ramach działań adresowanych do dzieci organizowane będą warsztaty edukacyjne i konkurs dla uczniów II i III klasy szkoły podstawowej, natomiast nauczycielom zostaną przekazane gotowe scenariusze lekcji dla nauczycieli dotyczących prawidłowego odżywiania. Dla rodziców skierowany będzie konkurs „Śniadanie się opłaca” oraz spotkania z dietetykami i lekarzami. Dodatkowo w ramach programu „Śniadaniowa Drużyna” opieką dietetyczną (polegającą m.in. na ułożeniu specjalnej diety dostosowanej do potrzeb sportowców i bieżących konsultacjach) objętych zostanie 10 wybranych szkolnych klubów koszykówki dziewczęcej z całej Polski, które jesienią zagrają w Międzynarodowym Festiwalu Koszykówki Dziewcząt oraz Turnieju Śniadaniowej Klasy (obie imprezy odbędą się w Sosnowcu). Jesienią kampania zostanie wsparta spotami w telewizji, przygotowanymi i zaplanowanymi wspólnie z domem mediowym Innovations, oraz działaniami w internecie (reklamy, m.in. AdWords, kontynuacja aktywności na fanpage’u facebookowym). Akcja rozpoczęła się w czerwcu, a potrwa do końca br. Organizatorem i sponsorem kampanii są Zakłady Tłuszczowe Bielmar, natomiast jej patroni medialni to „Przyjaciółka”, „Dyrektor Szkoły”, „Edufakty”, sieciaki.pl, skarbydzieci.pl i republikadzieci.pl. Natomiast koordynatorem i pomysłodawcą akcji jest agencja Planet PR.












