Sprzedaż na Answear.com ponad 50 proc. w górę. Mniej zwrotów, wzrosty na wszystkich rynkach

Według wstępnych danych platforma e-commerce Answear.com z odzieżą i produktami do domu w pierwszym kwartale br. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 52 proc. do 271 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Sprzedaż na Answear.com ponad 50 proc. w górę. Mniej zwrotów, wzrosty na wszystkich rynkach

Przychody Answear.com ze sprzedaży internetowej zwiększyły się rok do roku o 62 proc. - ze 166 do 268 mln zł. - Rok 2023 rozpoczęliśmy mocnymi wynikami sprzedażowymi za I kwartał. Bardzo dobre dane to efekt konsekwentnej realizacji strategii oraz wykorzystania zbudowanego potencjału naszej marki na 11 rynkach w regionie CEE - wylicza w komunikacie Krzysztof Bajołek, prezes spółki.

Answear.com ze wzrostami w 11 krajach

Do wysokiej dynamiki przyczyniła się także mniejsza liczba zwrotów przez klientów zakupów z końcówki minionego roku. - Ponieważ większa część zwrotów dotyczących sprzedaży z grudnia 2022 r. została już dostarczona na magazyn i zaksięgowana jako pomniejszenie sprzedaży on-line w 4Q2022 r. W okresie porównawczym 1Q2022 zaksięgowano znacznie większą ilości zwrotów towarów otrzymanych w tamtym okresie, a które dotyczyły transakcji sprzedaży zrealizowanych w czwartym kwartale 2021 r. - opisano w komunikacie.

- Zafiskalizowanie tych zwrotów obniżyło wartość sprzedaży on-line w 1Q2022, natomiast ich wpływ na przychody ze sprzedaży został skompensowany wykorzystaniem rezerwy utworzonej na ten cel w ciężar roku 2021 r., zgodnie z datą zawarcia transakcji sprzedaży, której dotyczy zwrot - zaznaczono. Ponadto na niższą dynamikę w pierwszym kwartale ub.r. wpłynął wybuch wojny, po którym spółka na 2,5 miesiąca wstrzymała sprzedaż w Ukrainie.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/allegro-pay-pozyczki-automaty-one-box-oferty-czechy-nowy-serwis,7169668643711105a ##

- Na wszystkich 11 rynkach konsekwentnie osiągamy dodatnią dynamikę sprzedaży, co przybliża nas do realizacji celu, jakim jest budowa lidera w branży fashion e-commerce w regionie CEE. Nasz wzrost wspieramy z jednej strony zwinnym zarządzaniem budżetami marketingowymi oraz działaniami nakierowanymi na wzmocnienie świadomości marki, z drugiej strony stałą pracą nad optymalizacją oferty produktowej - podkreśla Jacek Dziaduś, wiceprezes ds. finansowych w Answear.com.

Firma podkreśla, że na swoich wszystkich rynkach prowadziła w zeszłym kwartale kampanie reklamowe w telewizji i internecie (wideo online), przy czym „elastycznie i reaktywnie zarządzała budżetami marketingowymi wzmacniając sprzedaż na rynkach, na których obserwuje największą efektywność realizowanych kampanii, z korzyścią dla globalnego wzrostu sprzedaży”.

W całym ub.r. przychody Answear.com poszły w górę z 693,5 do 973,4 mln zł, a zysk netto - z 22,9 do 25,9 mln zł. Spółka od debiutu giełdowego na początku 2021 roku nie wypłaciła dywidendy.

W środę o godz. 11 jej kurs rósł o ponad 2,5 proc. do 34,40 zł. Przy takiej cenie kapitalizacja spółki wynosi 602 mln zł. Od początku stycznia akcje podrożały o 29 proc. Natomiast po południu wzrost kursu spółki przekroczył 5 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu