Polski e-sklep odzieżowy z kolejną stratą. Tłumaczy to inwestycjami w markę PRM

W zeszłym kwartale platforma e-commerce Answear.com, oferująca przede wszystkim odzież, przy wzroście przychodów o 6,4 proc. do 288,51 mln zł miała 4,29 mln zł straty netto. Ujemną rentowność netto zanotowała drugi raz w ciągu roku.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Polski e-sklep odzieżowy z kolejną stratą. Tłumaczy to inwestycjami w markę PRM

W Polsce kwartalne wpływy sprzedażowe Answear.com zwiększyły się rok do roku z 52,13 do 64,1 mln zł, w innych krajach Unii Europejskiej - ze 140,48 do 143,68 mln zł, a w pozostałych państwach - z 74,69 do 80,73 mln zł.

- Za nami trudny kwartał, w którym wciąż mierzyliśmy się z obniżonym popytem konsumenckim w całej Europie. Dodatkowo sytuacja na granicy polsko-ukraińskiej związana z protestami rolników wpłynęła negatywnie na sprzedaż na tym rynku, który do tej pory był jednym z najlepszych. Oprócz tego aprecjacja polskiego złotego względem innych walut regionu CEE oraz euro obniżyła nasze wyniki. Roczne dynamiki osłabiła również wysoka baza sprzed roku - komentuje Krzysztof Bajołek, prezes Answear.com.

Koszty operacyjne firmy poszły w górę dużo mocniej od przychodów - o 11,9 proc. do 288,49 mln zł, z czego wartość sprzedanych towarów i materiałów - ze 163,59 do 176,45 mln zł. Więcej niż przed rokiem przeznaczono też m.in. na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze (wzrost z 17,9 do 21,98 mln zł), usługi obce (z 33,23 d 35,03 mln zł) oraz amortyzację (z 3,59 do 5,06 mln zł).

W konsekwencji rentowność operacyjna Answear.com pogorszyła się z 11,78 mln zł zysku do 1,71 mln zł straty, a wynik netto - z 3,43 mln zł zysku do 4,29 mln zł straty.

Firma zanotowała stratę netto drugi raz w ciągu czterech kwartałów - w trzecim kwartale ub.r. jej strata netto wyniosła 8,26 mln zł.

- W minionym kwartale nasza rentowność była obciążona nakładami inwestycyjnymi związanymi z rozwojem marki PRM. Na poziomie zysku operacyjnego PRM kontrybuował stratą EBIT w wysokości 5 mln zł. Widzimy jednak już pierwsze efekty poczynionych inwestycji, w ostatnim czasie udało nam się pozyskać bardzo dobre marki do oferty PRM, także te które do tej pory nie były dostępne w tej części Europy. Wymierne efekty dostrzegamy już w wynikach. PRM w I kw. 2024 r. odnotował przychody w wysokości 25 mln zł, co oznacza wzrost o 4 proc. kdk - opisuje Jacek Dziaduś, wiceprezes ds. finansowych w Answear.com.

- Jest to o tyle dobry wynik, ponieważ ze względu na sezonowość ostatni kwartał roku jest najlepszy, z kolei pierwszy jest najsłabszy. W zakresie rentowności PRM, podtrzymujemy plan osiągnięcia break even do końca bieżącego roku - zaznacza.

grafika

Przez minione 12 miesięcy akcje Answear.com staniały o 35 proc., z czego od początku stycznia - o 19 proc.

Na zamknięciu poniedziałkowej sesji giełdowej kurs spółki wynosił 24,25 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 460,29 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?