E-sklep odzieżowy dalej rośnie. „Polski konsument coraz mocniejszy”

Według wstępnych danych odzieżowa platforma e-commerce Answear w zeszłym kwartale zwiększyła przychody rok do roku o 20 proc. do 341 mln zł. - Wynik ten tym bardziej uważamy za dobry, biorąc pod uwagę wysoką bazę z zeszłego roku. Zauważamy też, że polski konsument jest coraz mocniejszy - komentuje prezes spółki Krzysztof Bajołek.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
E-sklep odzieżowy dalej rośnie. „Polski konsument coraz mocniejszy”

W minionym kwartale sprzedaż internetowa Answear według sprawozdawczości MSSF, zwiększyła się rok do roku o 21 proc. do 344 mln zł. Firma zaznaczyła, że osiągnęła taką dynamikę mimo wymagającej bazy zeszłego roku oraz wyraźnego wpływu kształtowania się kursów walut na dynamikę sprzedaży wyrażoną w złotym.

- Po wymagającym pierwszym kwartale tego roku, powoli wracamy na dawną trajektorię wzrostu, do której przyzwyczailiśmy naszych akcjonariuszy - podkreśla w komunikacie prasowym Krzysztof Bajołek, prezes Answear.

- Według wstępnych danych w minionym kwartale wypracowaliśmy mocne dane sprzedażowe, osiągając dynamikę wzrostu rzędu 21 proc. Wynik ten tym bardziej uważamy za dobry, biorąc pod uwagę wysoką bazę z zeszłego roku. Zauważamy też, że polski konsument jest coraz mocniejszy - dodaje.

W całym pierwszym półroczu wpływy Answear ze sprzedaży internetowej poszły w górę o 13 proc. do 624 mln zł. Spółka podkreśliła, że w drugim kwartale dynamika była wyższa dzięki „bardzo dobrej odsprzedaży kolekcji wiosna-lato 2024, której jakość oraz odpowiedni poziom zatowarowania pozwoliły na realizację znaczących wzrostów”, ponadto „oferta poszerzana jest o nowe marki z segmentu premium, co wspiera realizację założeń strategicznych i zwiększa dynamikę wzrostu przychodów i średnią wartość zamówienia”.

Jeśli chodzi o wyniki rentowności, to spółka zaznaczyła, że zostaną one obciążone zwiększonymi kosztami marketingowymi (na rozwój przejętej w ub.r. marki PRM i repozycjonowanie Answear do segmentu premium) oraz wydatkami na uruchomienie sklepu PRM i Answear w Fabryce Norblina w Warszawie.

W ub.r. Answear osiągnął wzrost przychodów z 973,45 mln do 1,26 mld zł, a zysk netto zmalał z 25,8 do 20,21 mln zł. Przez minione 12 miesięcy kurs akcji spółki zmalał o 37 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+