Antyalkoholowa kampania społeczna

Celem kampanii jest ograniczenie sprzedaży alkoholu nieletnim poprzez zmianę postaw sprzedawców i dorosłych Polaków

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W lipcu rusza ogólnopolska kampania społeczna ALKOHOL - NIELETNIM DOSTĘP WZBRONIONY. Celem kampanii jest ograniczenie sprzedaży alkoholu nieletnim poprzez zmianę postaw sprzedawców i dorosłych Polaków. Kampania realizowana jest przez firmę konsultingową Marketing & Communications Consultants w imieniu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego (ZPPP) Browary Polskie oraz Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (PARPA).

Dotychczasowe doświadczenia i obserwacje pokazują, że sprzedaż alkoholu nieletnim to wciąż zjawisko zbyt częste. Po raz pierwszy sektor publiczny oraz przedstawiciele przemysłu piwowarskiego podjęli decyzję o wspólnym przedsięwzięciu, które ma temu zjawisku zapobiec.

Adresatami kampanii "Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony!" są przede wszystkim sprzedawcy i właściciele sklepów oraz punktów prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych do spożycia na miejscu - restauracji, pubów i kawiarni. Kampania ma przypomnieć sprzedawcom o obowiązku sprawdzania wieku kupującego alkohol, jeśli jego wygląd sugeruje, że może być to osoba niepełnoletnia. Uprawnienia takie daje sprzedawcy ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Art. 15). Odbiorcami kampanii są również świadkowie sprzedaży. Kampania ma więc także za zadanie uwrażliwić dorosłych Polaków na sprzedaż alkoholu nieletnim oraz apelować o bardziej odpowiedzialne działania w ich trosce.

Koncepcją strategiczną kampanii oraz jej prowadzeniem zajmuje się firma konsultingowa Marketing & Communications Consultants.

Kreacja została przygotowana przez Studio Opus B z Warszawy. Motywem przewodnim jest "taśma", nawiązująca do taśmy policyjnej i kojarząca się z sytuacjami realnego zagrożenia. "Taśma" ma symbolizować granicę dostępu do alkoholu, sugerując w prosty i jednoznaczny sposób, że granica wieku jest granicą prawa. Wszelkie próby jej przekroczenia mogą grozić poważnymi następstwami. "Taśma" jest piktogramem kampanii, który występuje na wszystkich materiałach ATL i BTL.

W ramach kampanii przygotowano zestaw materiałów BTL: ulotki eduakcyjne dla sprzedawców, plakaty oraz taśmę, która może być wykorzystywana do obklejania półek sklepowych, barowych, progów drzwi, itp. Do końca lipca br. przedstawiciele handlowi browarów dotrą z materiałami do około 80 tys. punktów sprzedaży alkoholu na terenie całego kraju.

Na działania ATL składają się dwa 30-sekundowe spoty telewizyjne, modelujące zachowania sprzedawców i obserwatorów, czyli dorosłych Polaków, pt. "Bar" i "Sklep". W tym drugim swój udział zaoferował Pan Piotr Fronczewski, którego bohater modeluje zachowanie dorosłego Polaka, zwracającego uwagę na wiek nastolatka proszącego o alkohol. Spoty będą emitowane na antenie TVP oraz innych telewizji komercyjnych, kanałach tematycznych, a także lokalnych lub tekstowych wybranych największych telewizji kablowych w Polsce. Jak do tej pory wsparcie dla kampanii potwierdziły: Autocom Kraków, TK Poznań i WTK, Toya, UPC TK, Vectra. Patronem medialnym kampanii jest Radio Zet, które będzie wspierało przekaz poprzez emisję wspólnie przygotowanego spotu radiowego oraz działania informacyjne. Kampania będzie prowadzona na różnych nośnikach reklamy zewnętrznej w 9 głównych miastach Polski (lipiec) oraz w miescowościach wypoczynkowych (lipiec i sierpień). Za planowanie mediów odpowiedzialny jest niezależny dom mediowy Media Group. Kampania trwać będzie przez całe wakacje.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"