Apella ze spadkiem przychodów i spadkiem zysku z 1,47 mln zł do 562,9 tys. zł

Agencja marketingowa Apella miała w ub.r. przychody w wysokości 31,67 mln zł wobec 47,76 mln zł rok wcześniej. Zysk spółki spadł w tym okresie z 1,47 mln zł do 562,9 tys. zł. Do grona stale obsługiwanych przez nią kas oszczędnościowo-rozliczeniowych dołączyło kilka państwowych spółek, m.in. Totalizator Sportowy i PKN Orlen.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:

Apella zamknęła rok 2018 wpływami w wysokości 31,67 mln zł wobec 47,76 mln zł w 2017 roku. Niemal w całości pochodziły one ze sprzedaży usług reklamowych i marketingowych – było to w ub.r. 31,43 mln zł (wobec 45,97 mln zł rok wcześniej). Spółka świadczyła usługi tylko na terenie Polski.

Koszty działalności  operacyjnej spadły z 45,16 mln zł w 2017 roku do 30,46 mln zł w 2018 roku. Z tego Apella wydała na usługi obce w ub.r. 16,67 mln zł (rok wcześniej – 28,59 mln zł), a na wynagrodzenia przeznaczyła 7,4 mln zł (wobec 7,95 mln zł rok wcześniej). Zatrudnienie w agencji zmalało z 90 osób w 2017 roku do 79 osób w ub.r.

Pensje zarządu kosztowały spółkę w ub.r. 739,21 tys. zł, a rady nadzorczej – 221,65 tys. zł.

grafika

Zysk ze sprzedaży spadł w omawianym okresie z 2,61 mln zł do 1,21 mln zł, a zysk netto -  z 1,47 mln zł do 562,9 tys. zł.

Decyzją zarządu spółki Apella 100,4 tys. zł zostanie przeznaczone na kapitał rezerwowy, 286,3 tys. zł - na kapitał zapasowych. 176,2 tys. zł przeznaczono na wypłatę dywidendy akcjonariuszom, którymi są Apella SA, Romuald Orzeł i SaltLux Holding z Luksemburga.

grafika

Głównie SKOK-i, ale też i inne państwowe spółki

W sprawozdaniu złożonym w KRS spółka informuje, że w ub.r. kontynuowała działalność w szczególności skupiając się na obsłudze reklamowej oraz public relations podmiotów należących do systemu spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych, w szczególności Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej im. Franciszka Stefczyka (zwanej również Kasą Stefczyka), Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej, Saltus Ubezpieczenia, Stefczyk Finanse Towarzystwo Zarządzające SKOK , Fundacji im. Franciszka Stefczyka, 3 Fundacji Sanitas, Fundacji Wspierania Ubezpieczeń Wzajemnych, Stowarzyszenia Krzewienia Edukacji Finansowej, Fratrii.

Obok obsługi podmiotów należących do systemu spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych, Apella pozyskiwała nowych klientów zewnętrznych dzięki zwiększaniu świadomości o swoim istnieniu i ofercie zarówno na rynku trójmiejskim jak i krajowym, podejmowała różnego rodzaju działania autopromocyjne. Efektem tych działań było kontynuowanie lub nawiązanie współpracy m.in. z Pfizer Polska, Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem, Totalizatorem Sportowym, PKN Orlen. Agencja zrealizowała też dla Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego  kampanię pod hasłem „Nie skreślaj życia tak prędko”.

W 2018 roku spółka kontynuowała współpracę z Krajową Spółdzielczą Kasą Oszczędnościowo-Kredytową w zakresie usług public relations jak również uczestniczyła w organizacji XXVI Krajowej Konferencji Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo-Kredytowych, która miała miejsce w czerwcu 2018 roku.

Agencja Apella była zaangażowana także w promocję wizerunkową Kasy Stefczyka – zarówno poprzez prowadzenie stałych działań wspierających, w tym rzecznictwa prasowego, jak również w zakresie jednostkowych działań wyraźnie akcentujących wizerunek Kasy Stefczyka.

Apella w ub.r. przeprowadziła na rzecz Kasy Stefczyka również kampanie reklamowe, w tym kampanie „Zaratka”, „Pożyczka FIT”, „Dobrzy ludzie”, jak również akcje sprzedażowe.

Kontynuowała także wydawanie miesięcznika „Czas Stefczyka”. W zakresie public relations wspierała realizacje marki Saltus Ubezpieczenia. Ponadto przygotowała materiały marketingowe uwzględniające rebranding marki, kontynuowała działania promocyjne na monitorach w placówkach na terenie całego kraju, wpierała akcje prowadzone w internecie. W ramach działań eventowych i współpracy z wydawnictwem Fratria, Apella zorganizowała w roku 2018 wydarzenia specjalne, w tym „Galę Technobiznes” oraz „Galę Polski Kompas” z udziałem liderów państwowej administracji.

Agencja w związku z realizacją kampanii reklamowych dla swoich klientów, odpowiedzialna była za przygotowanie scenariuszy spotów telewizyjnych i radiowych, opracowanie koncepcji kreatywnych i graficznych przekazów, produkcję materiałów reklamowych oraz zaplanowanie i zakup mediów na potrzeby emisji przekazów reklamowych.

W kolejnych latach agencja Apella, obok obsługi podmiotów należących do systemu spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych, zamierza kontynuować pozyskiwanie klientów spoza systemu spółdzielczych kas, utrzymując stabilną sytuację finansową.

Jednoosobowy zarząd

Po odwołaniu 16 kwietnia 2018 roku z zarządu spółki jej wiceprezesa Zuzanny Romowicz (poprzednio Kosecka) oraz wiceprezes Magdaleny Cybula, funkcję w zarządzie agencji jednoosobowo pełnił Romuald Orzeł jako prezes.

W kwietniu 2018 roku Apella wprowadziła zmiany w swojej strukturze organizacyjnej, ograniczając liczbę dotychczasowych komórek organizacyjnych. Dział PR i Kreacji, Dział Wspomagania Zarządu, Radcowie Prawni i Pełnomocnicy Zarządu zostały poddane pod kierownictwo jednoosobowego, po zmianie, zarządu w osobie prezesa.

Spółka posiada zobowiązania finansowe w wysokości 321, 9 tys. zł związane z leasingiem samochodów.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online