Aplikacja Kuaishou ma miliard użytkowników. Platforma pokaże olimpiadę w Tokio

Aplikacja Kuaishou, największy konkurent TikToka ma obecnie miliard użytkowników - podała firma Kuaishou Technology, właściciel platformy. Tym samym Kuaishou znalazła się w  gronie największych chińskich platform tego typu obok TikToka i WeChat i ma szansę poważnie zagrozić konkurentom. W aplikacji pojawią treści związane z tegoroczną olimpiadą w Tokio.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Aplikacja Kuaishou ma miliard użytkowników. Platforma pokaże olimpiadę w Tokio

Kuaishou działa na rynku od 2012 r. Platforma funkcjonuje na podobnych zasadach jak TikTok pozwalając użytkownikom na zamieszczanie krótkich klipów wideo wzbogaconych o gotowy podkład muzyczny. Serwis został założony przez Su Hua, inżyniera pracującego wcześniej dla Google’a i Baidu. Aplikacja, której użytkownikami są zwykle mieszkańcy niewielkich wsi i miast jest coraz popularniejsza w Chinach i na innych wybranych rynkach, m.in. w Brazylii, Indiach i Wietnamie.

Miliard użytkowników miesięcznie

W maju 2021 r. firma Kuaishou Technology podała wyniki biznesowe dotyczące pierwszego kwartału 2021 r. W tym okresie spółka osiągnęła przychody w wysokości 17 mld juanów, co oznacza wzrost rok do roku o 36,6 proc. Za ponad połowę wpływów były odpowiedzialne te pochodzące z usług marketingowych, które w skali roku zwiększyły się o 161,5 proc. do poziomu 8,6 mld juanów.

Z kolei zysk brutto firmy w raportowanym okresie zwiększył się o 64,1 proc. do kwoty 7 mld juanów. Jak podała Kuaishou Technology w pierwszym kwartale br. liczba użytkowników aplikacji, korzystających z niej każdego dnia wzrosła o 26,4 proc. do poziomu 379,3 mln.

Według raportu aktywni odbiorcy spędzają w aplikacji średnio 99,3 minut dziennie, co oznacza wzrost rok do roku o 16,5 proc. Z kolei przychody z jednego użytkownika wyniosły 29 juanów, o 124,8 proc. więcej niż rok wcześniej.

Teraz pojawiły się kolejne dane związane z Kuaishou, które Su Hua ujawnił podczas spotkania z inwestorami. Okazuje się, że obecnie liczba aktywnych użytkowników korzystających z aplikacji w ciągu miesiąca (MAU) osiągnęła poziom miliarda.

Su Hua zaznaczył, że do statystyk Kuaishou zaliczają się także odbiorcy aplikacji Kwai i Snack Video, które są przeznaczone na rynki poza Chinami i funkcjonują w ekosystemie platformy.

Według zapowiedzi Kuaishou w 2021 r. zamierza przeznaczyć kwotę miliarda dol. na rozwój nowych rozwiązań technologicznych oraz ekspansję na kolejne kraje na świecie.

Firma poinformowała też, że zawarła umowę z China Central Television, chińskim nadawcą państwowym w sprawie udostępniania w aplikacji treści związanych z tegoroczną letnią olimpiadą w Tokio oraz zimową olimpiadą w Pekinie zaplanowaną na 2022 r.

Miliard MAU oznacza, że Kuaishou staje się realnym konkurentem dla innych mobilnych aplikacji do krótkich wideo, takich jak TikTok (1,9 mld użytkowników miesięcznie łącznie z platformą Douyin) oraz WeChat (1,2 mld MAU).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela