W Polsce Google Maps dużo popularniejsze na smartfonach od Jakdojadę, a Messenger od WhatsAppa i Snapchata

Znacznie więcej polskich użytkowników ma zainstalowane na ekranie głównym smartfonów aplikacje do zdjęć, wideo i serwisów społecznościowych niż gry, aplikacje muzyczne, finansowe i informacyjne. Wśród aplikacji nawigacyjnych zdecydowanym liderem jest Google Maps, a wśród komunikacyjnych - Messenger.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
W Polsce Google Maps dużo popularniejsze na smartfonach od Jakdojadę, a Messenger od WhatsAppa i Snapchata

Z badania Scout przeprowadzonego przez MullenLowe MediaHub dla Wirtualnemedia.pl wynika, że robienie zdjęć i nagrywanie wideo to zdecydowanie najważniejsze funkcjonalności (oprócz połączeń i wiadomości) dla polskich użytkowników smartfonów. Służące do tego aplikacje na głównym ekranie swoich telefonów ma zainstalowane 66 proc. użytkowników w wieku 15-24 lat, po około połowie tych w wieku 25-54 lat oraz 51 proc. starszych.

Po ponad połowie Polaków w wieku 15-24 lat korzystających ze smartfonów ma zainstalowane aplikacje do serwisów społecznościowych i komunikacji. Przy czym w najstarszej grupie wiekowej aplikacje z pierwszej kategorii ma tylko 21 proc., a te z drugiej kategorii - 32 proc.

Aplikacje muzyczne i rozrywkowe na głównym ekranie ma jedna trzecia najmłodszych osób i tylko 8 proc. tych mających minimum 55 lat.

Podobny odsetek użytkowników we wszystkich grupach wiekowych (od 23 do 35 proc.) korzysta z aplikacji nawigacyjnych i transportowych oraz (od 10 do 18 proc.) z aplikacji finansowych.

Z kolei aplikacje serwisów informacyjnych to jedyna kategoria, którą częściej na ekranie głównym mają starsze osoby (14-16 proc. wśród osób w wieku 35 lat i więcej) niż młodsze (8 proc.).

- Pokaż mi swój smarfon, a powiem Ci kim jesteś - główny ekran smartphona stanowi kopalnię insightów komunikacyjnych - komentuje Jakub Zieliński, executive director of communication w MullenLowe MediaHub. - W kontekście planowania komunikacji w nowoczesnych kanałach mobilnych ważne jest, aby brać pod uwagę nie tylko zasięg aplikacji, ale również częstotliwość i kontekst w jakim jest używana, profil jej użytkownika - nie tylko demograficzny, ale również ten definiowany stylem życia. Komunikacja oparta na prawdziwych insightach użytkowników będzie znacznie bardziej efektywna niż podejście czysto zasięgowe - dodaje.

grafika

Wśród aplikacji komunikacyjnych zdecydowanym liderem jest Messenger - na głównym ekranie smartfonów korzysta z niego 40 proc. użytkowników w wieku 15-24 lat, o osiem razy więcej niż z WhatsAppa i Snapchata. W starszych grupach wiekowych Messenger ma mniejszą przewagę nad konkurencyjnymi aplikacjami, a wśród osób w wieku 35-44 lat popularniejsza jest aplikacja poczty mailowej, z której korzysta 13 proc. (wobec 8 proc. użytkowników Messengera)

WhatsApp ma podobny odsetek użytkowników we wszystkich grupach wiekowych oprócz najstarszej. Natomiast ze Snapchata korzystają tylko osoby w wieku 15-24 lat (5 proc.), a w starszych grupach wiekowych aplikacja ma śladową popularność.

grafika

Aplikacją nawigacyjną, którą najwięcej użytkowników ma na głównym ekranie smartfonów, jest Google Maps - wśród osób w wieku 15-24 korzysta z niej w ten sposób 18 proc., a w starszych grupach wiekowych - ok. 10 proc.

Zdecydowanie mniej popularne są Jakdojadę i Yanosik.

grafika

Badanie Scout zostało przeprowadzone przez MullenLowe MediaHub w sierpniu ub.r. na internetowym panelu Ariadna, na próbie 2000 respondentów w wieku 15+.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"