Firma analityczna Sensor Tower zajmująca się zbieraniem statystyk na temat segmentu aplikacji mobilnych opublikowała kluczowe prognozy dotyczące trzeciego kwartału 2020 r.
Więcej wydatków na aplikacje
Z informacji udostępnionych przez Sensor Tower wynika, że w trzecim kwartale br. globalne wydatki na aplikacje mobilne osiągną kwotę 29,3 mld dol., co będzie oznaczało wzrost rok do roku o 32 proc.
Czytaj także: Plejada liderem zasięgowym. Plotek, Kozaczek i Eska.pl ze spadkami, w górę Radiozet.pl (TOP10 serwisów plotkarskich)
Więcej na programy wydadzą użytkownicy platformy App Store (19 mld dol.), podczas gdy w Google Play osiągną poziom 10,3 mld dol.

Na szczycie najbardziej dochodowych aplikacji znajduje się TikTok, który potwierdza swoją przewagę w wypadku App Store. W Google Play jest nieco inaczej, w wypadku tej platformy uwagę zwraca obecność na podium mobilnej wersji serwisu Disney+.
TikTok na szczycie
Zgodnie z analizami Sensor Tower w trzecim kwartale br. globalna liczba ściągnięć aplikacji mobilnych wyniesie 36,5 mld. To będzie oznaczało wzrost o 23,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019.

Niezaprzeczalnym liderem popularności aplikacji mobilnych pozostaje chiński TikTok, który znajduje się na szczycie zarówno w wypadku Google Play, jak i App Store.











