Apple podkreśla, że usługa Self Service Repair jest kierowana do osób posiadających wiedzę i doświadczenie w naprawie urządzeń elektronicznych. W przeciwnym wypadku firma poleca korzystanie z sieci ponad 5 tys. autoryzowanych serwisów oraz 2,8 tys. serwisów niezależnych.
Self Service Repair początkowo obejmie serie smartfonów iPhone 12 i iPhone 13, a następnie komputery Mac z układami M1. Usługa ma oficjalnie wystartować na początku przyszłego roku w USA. Na przestrzeni 2022 roku planowane jest rozszerzenie na kolejne kraje.
W początkowej fazie programu Apple chce skupić się na najczęściej serwisowanych modułach, takich jak wyświetlacz, bateria, czy aparat w iPhonie. Więcej opcji napraw ma się pojawić w późniejszej części 2022 r.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/apple-20-5-mld-dolarow-kwartalny-zysk-wydal-6-mld-dolarow-wiecej-przez-klopoty-z-dostawami,7170093751289985a ##

W ramach nowej usługi koncern z Cupertino uruchomi sklep Apple Self Service Repair Online Store, gdzie będzie można zamawiać oryginalne części i narzędzia do naprawy. Klienci, którzy po naprawie zwrócą zużytą część do recyklingu, otrzymają kredyt na zakup.
W ofercie sklepu ma się znaleźć ponad 200 pojedynczych części i narzędzi, umożliwiających wykonanie najczęstszych napraw iPhone'a 12 i iPhone'a 13.











