Kolejny serwis streamingowy może wprowadzić pakiet z reklamami

Pakiety z reklamami wdrożą w najbliższym czasie Netflix i Disney+, a w USA tańszy plan oferuje też HBO Max. Do podobnego kroku przymierza się też Apple TV+. Z nieoficjalnych informacji wynika, że wstępne rozmowy w tej sprawie z przedstawicielami branży reklamowej już trwają.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Kolejny serwis streamingowy może wprowadzić pakiet z reklamami

Apple kilka miesięcy temu chciało postawić na nietypową sprzedaż czasu reklamowego. W planach ma być podobno zbudowanie własnej platformy reklamowej, opartej na API (interfejsie programowania aplikacji). W podobny sposób Google i Microsoft sprzedają reklamy w swoich wyszukiwarkach.

Później Apple miał zmienić zdanie i postawić na opracowanie popytowej Demand Side Platform (DSP) do rezerwacji powierzchni reklamowej. Na rynku amerykańskim Apple TV+ już wyświetla reklamy w swoich transmisjach z meczów Major League Baseball, ale te reklamy zostały sprzedane przez samą ligę, a nie koncern.

Kiedy pojawi się tańszy pakiet Apple TV+?

Jedno ze źródeł Digiday zdradziło, że Apple poprosił domy mediowe, aby odłożyły pieniądze klientów w IV kwartale br. Może to oznaczać, że pakiet z reklamami pojawi się na początku 2023 roku. Przedstawiciele branży reklamowej w USA oceniają, że Apple TV+ może być atrakcyjnym miejscem do umieszczenia spotów. Jest bowiem jednym z ostatnich serwisów streamingowych, które takich pakietów za oceanem nie oferują.

Szacuje się, że już teraz przychody reklamowe Apple to okolo 4 mld dol. rocznie. Reklamy są umieszczane m.in. w sklepie z aplikacjami App Store, ale też w aplikacjach typu Apple News. Analitycy JP Morgan szacują, że w najbliższych latach przychody reklamowe Apple wzrosną do 6 mld dol. Przyczynią się do tego dobre wyniki sprzedażowe smartfonów. Counterpoint Research szacuje, że udział iPhone'ów w amerykańskim rynku przekroczył 50 proc. i tym samym jest wyższy niż w przypadku urządzeń z Androidem od Google.

W mniejszym stopniu za wzrost będzie odpowiadać Apple TV+, któremu daleko do gigantów streamingu. Platforma ma około 25 mln subskrybentów. Z prognozy Digital TV Research wynika, że do 2026 roku będzie ich 36 mln. Dostęp do niej często jest oferowany promocyjnie po zakupie urządzeń od Apple. W Polsce miesięczna subskrypcja kosztuje 24,99 zł.

Netflix , Disney+ i HBO Max z tańszymi pakietami

Na początku listopada pakiet z reklamami Netfliksa pojawi się w pierwszych 12 krajach. To: Stany Zjednoczone, Australia, Brazylia, Francja, Hiszpania, Japonia Kanada, Korea Południowa, Meksyk, Niemcy, Wielka Brytania i Włochy. W Wielkiej Brytanii podstawowy pakiet reklamowy będzie kosztował 4,99 funtów (27,73 zł). W Stanach Zjednoczonych cena zaś wyniesie 6,99 dolarów (34,33 zł). We Francji cenę pakietu z reklamami ustalono na 5,99 euro (28,70 zł). Subskrybenci tańszego planu będą mogli oglądać treści platformy jedynie w rozdzielczości 720p, a czas trwania reklam wyniesie od 4 do 5 minut na godzinę.

Zapowiadana od pewnego czasu wersja Disney+ z reklamami wystartuje w USA 8 grudnia. Miesięczna subskrypcja będzie kosztowała 7,99 dolara, czyli tyle ile obecnie trzeba płacić za korzystanie z platformy bez reklam. W 2023 roku opcja ma zadebiutować na innych rynkach.

Na razie nie wiadomo czy także w Polsce, gdzie platforma działa od połowy czerwca. W USA także HBO Max jest oferowany z reklamami. Subskrybenci tańszego pakietu płacą 9,99 dol. miesięcznie zamiast 14,99 dol. Z badania firmy Antenna wynika, że opcję z reklamami wybrało tylko 12 proc. klientów platformy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu